21 Mart 2016 Pazartesi

Blogger Paneline Neden Kafayı Taktım

Kategori : Blog Haritam
Konu : Blogger Paneline Neden Kafayı Taktım
Yazan : Abdullah Tığ ( Engelsiz Renkler )
Not :  Ne alıntıdır nede çalıntı.  Yaşadım. Düşündüm. Yazdım.
Yazılış tarihi : 21.03.2016
Düzenleme : 13.11.2016
Yeni düzenleme : 22. 02. 2017


Özgün içerik eklemekten daha önemli neler olabilir ?

B log haritam kategorisinin bir önceki içeriği on parmak Q klavye yazma yöntemini nasıl öğrendim ? Bu yazımın içeriği blogger paneline neden kafayı taktım ?

Değerli okurlarım, yeni bir dünya ve bu dünyaya açılan kapı blog dünyasının ilk basamağına ilk adımımı attığım blog sayfama hoş geldiniz.

Bir engelli olarak duygularımı, düşüncelerimi, deneyim ve bilgilerimi blog sayfası aracılığı ile yazıya dökmek istedim. Bu düşüncem eşliğinde blogger da kendime bir blog sayfası açtım. 

Yani engelsiz renkler kişisel web yolcuğunu okuyan takip eden, zaman zaman yorum ve ziyaretlerde bulunan okurlarıma verimli ve faydalı bilgileri aktarmaya kendime bir görev bildim.

Sanırım benim kisi cahil cesareti idi. Ne bilgisayardan nede bloggerın temalarından bir haberdim. Sadece yazı yazmak istiyordum.

Bunu da normal bir deftere veya kağıda değil. Dijital ortamda internet üzerinden yazmak istedim. İlk blog sayfası açtığım da bu düşüncem hakim idi.

Lakin durum benim düşüncelerimin çok uzağında yer alıyormuş. Yani dijital ortamda yazı yazmak bir deftere yazı yazmaya hiç benzemiyormuş.

Blog sayfamı devamlı içerik ekleyip saatlerimi, günlerimi burada geçirdikçe zaman içerisinde dijital ortamda yazı yazmakla bir deftere yazı yazmak arasında kilometrelerce uzaklıklar olduğunu fark ettim.

Blog sayfama sanrım otuz dört tane içerik ekledikten sonra işin bu kadar basit ve kolay olmadığını anımsadım.

Bir anda zihnimde şimşekler çakmaya başladı. Neden blog açtığım sorusu aklıma geldi. Dakikalar ağır ağır ilerlemeye devam ediyordu.

Zihnimdeki sorular bir çığ gibi büyüyordu. Blog sayfamda eksik olan bir şeyler nelerdi ? Neler yapmam lazım ? Bilgisayarın b' sini anlamıyorum. 

Nasıl öğrenebileceğim konusunda hiç bir fikrim yok. Öğrenebilir miyim öğrenemez miyim diye bir tereddüt yaşıyorum.

Özgün içerik eklemekten daha önemli neler olabilir ?


Sadece yazılarımı yazmak için blogger kontrol panelinin kayıt bölümünün üst kısmını kullanabiliyordum. Oradan yazılarımı yazıp paylaşıyordum.

Halbuki blogger'ın kontrol panelinde bir çok bölümler bulunmakta. Ben ise hepsinin ne işe yaradığını bilmiyorum. Bilgisayarla da aram iyi değil.


Özgün İçerik Eklemekten Daha Önemli Neler Olabilir ?

Bloga içerik ekliyorum okuyucuyla yorum bölümünde buluşamıyor.

Lakin ortada da bir gerçek var. Yazmaya devam etmeliyim.

Peki eksik olan benim bilmediğim, düşünemediğim, yapmadığım ne olabilir sorusu zihnimde bir çığ gibi büyüyordu.

  Bölümler halinde yazdığım yazılar içi boş bir tren vagona benzermiş.

















Bir blog kullanıcısı olduğumu düşünüyorum zamanımın büyük bir bölümü blog sayfamda geçiyor.

Nedense Blogger'ın Kumanda Paneli Hakkında Bir Fikrim Yoktu.

Deneme yanılma yöntemiyle hareket edip öğrenebileceğimi düşündüm.

Onun için araştırmalarda bulundum anlayabileceğim kapsamlı ve geniş bir bilgi edinemedim.

Okuduğum paylaşımlar benim için tanjant  ve kotanjant terimlerinden hiç bir farkı yoktu.

Bilgisayardan da anlamadığım için kendim de cesaret edemedim. 

" Bu sefer blog sayfası olan arkadaşlarıma sorular sorup öğrenebileceğimi düşündüm. "

" Bir blog arkadaşımızın sayfasında yine bir blog arkadaşımız o blog hakkında fikirlerini yorumlar bölümde paylaşmış. Benimde dikkatimi çekti.

Tavsiyelerde bulunan blog arkadaşımıza ben de blogum için neler yapabilirim nasıl yapabilirim diye sordum ?

Bloguma baktığında içinin boş olduğunu söyledi. " " Dedim post yazılarım var. " " Blogun içi neden boş olsun. "

"Sadece yazılar yazman blogunda tek başına bir şey ifade etmiyor. Onu vitrinle melisin blogunu gelen okuyucular, bir alışveriş merkezine gidip dolaştıkları gibi dolaşmaları vakit geçirmeleri gerektiğini söyledi sağ olsun. "


 Blogger Kontrol Paneline Neden Kafayı Taktım


Bölümler Halinde Yazdığım Yazılar İçi Boş Bir Tren Vagona Benzermiş.

Bir tren vagonuyla yola çıktık. Lakin içi boş bir blog sayfasıyla ne kadar yol alabilirsiniz ? 

" Bence de fazla bir yol kat edemem mümkün değildi. "

Boş çuval dik durmaz dedikleri bu olsa gerek. "Blogun dik durması için içine bir şeyler doldurmak gerektiğini bu şekilde öğrendim.

" Ayrıca blogun hızlı ilerlemesi için bazı bölümler, kategoriler, sayfalar eklenmesi lazım diye ekledi. "

Tavsiye de bulunan blog arkadaşımıza bu konuda şahsıma yardımcı olabilir misiniz diye sordum ? 

Kendisinin de bilgisi olmadığını söyledi ve bu konularda bilgisi olan bir blog arkadaşımıza önerdi.

Hemen iletişime geçtim. Ben öğrenmek için sorular sordum. Sorduğum sorular karşısında hep farklı cevaplar aldım.

Neredeyse oldu bittiğe getirip hazır temayı bloguma ekleyecekti. Sorularıma aldığım cevaplar beni tahmin etmedi. Onun için hemen o kişi ile iletişimimi kestim.

"Hadi bakalım Abdullah dedim.  Hemen kolları sıva tekrar işe koyul.

Araştırmalarda bulun. Okuyucularını sade, kendine özgü kategoriler oluştur. " " Keyifli okumaları için imkanlar sunmalısın dedim." 


Ücretsiz Hazır Tema Blog'a Nasıl Yüklenir


Blogger Kontrol Paneline Neden Kafayı Taktım

Değerli okuyucularım, tabi ki öğrenmek ve kendi blogger panelimi kendim kontrol etmek için kafayı taktım. Öyle yada böyle değil baya kafayı taktım.

Blogger içeriği hakkında her blog yazarının öğrenmesi gereken ne varsa onları öğrenmek istiyorum.

Bu doğrultuda gece gündüz demeden araştırmaya, sorgulamaya, öğrenmeye çalışacağım.

Bununla da kalmayacağım engelsiz renkler kişisel web yolculuğunda öğrenip, uyguladığım ne varsa onları sıhhatim ve vaktim el verdikçe sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Boş bir blog olarak görülen bir blogun neler yapması gerektiğini anlatmaya çalışacağım.

Blog haritamı bu şekilde kategoriye ayırıp öğrendiklerimi ve yaşadığım durumları paylaşmak için oluşturdum.


Bilgi ve deneyimlerimi cesur ve özgürce paylaşmaktan hiç bir zaman çekinmeyeceğim.

Her zaman ilk ve son olmayan değişiklikler yapmaya çalışacağım. Umarım yapacağım değişiklikleri beğenirsiniz.

Ücretsiz Hazır Tema Blog'a Nasıl Yüklenir

Ücretsiz hazır tema konusunda bilgilendirici, öğretici paylaşımda bulanan bir blogger olursa blog haritam kategorisinin ilk yazımın altında kaynak olarak paylaşacağıma kendi kedime söz vermiştim.

Araştırmalarım sonuç verdi. Gerekli bilgileri edip öğrendikten sonra şimdi paylaşmanın mutluluğunu yaşıyorum. Bu şekilde de kendime vermiş olduğum sözü tutmuş oldum.

İnancım Sibel hanımın, ücretli ve ücretsiz hazır tema konusundaki yazmış olduğu post yayınlarını n tema konusunda bilgisi olamayan blog yazarlarına bir ışık bir kaynak olur.

Böylece bilgisi olmayan blog yazarları kendi temalarını kendileri bloglarına ekleyebilirler.

Bu post yayınlarını okumak istiyorsanız linklerini sırasıyla aşağıda bırakıyorum. Umarım herkese faydalı olur.

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Güzel paylaşımlarda hep beraber olmak dileğimle. Yorumlarınızı bekliyorum.

Abdullah Tığ

Saygılarımla


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.