21 Mart 2016 Pazartesi

On Parmak Klavye Yazma Yöntemini Nasıl Öğrendim

B log haritam kategorisinin konusu on parmak klavye yazma yöntemi nasıl öğrendim ? Sevgili okuyucularım, internetin bizlere sunduğu imkanlar saymakla bitmiyor değil mi ?

Onun için bu yazımda internetin nimetlerinden bir tanesi olan on parmak klavye yazma yöntemini tanıtmaya karar verdim.

On Parmak Q Klavyede Yazarak Öğrendiğimiz Bilgiler Nelerdir ?

Gelişen ve değişen bir teknoloji cağında olmamız sebebi ile internet ve bilgisayar hayatımızın bir parçası olma yolunda günden güne artmakta olduğu açık ve net söyleyebilirim.

On parmak klavye blog yazarları, gazeteciler, köşe yazarları, öğrenciler, sekreterler, öğretmenler, doktorlar, günlük hayatlarımızda, iş yaşamımızda, sunum ve tanıtım yazıları yazmak isteyen kişiler için önemli bir faktördür.
  • İnternet ve bilgisayar kullanıyorsanız mutlaka bir şeyler öğrenme, araştırma, ihtiyacı duyduğumuz konular oluyordur değil mi ?
  • Belki de bilgisayar başında  boş zamanlarınızı değerlendirmek için sörf yapıp hobi olarak kullanma ihtiyacı duyuyor da olabilirsiniz. 
  • İnternet ortamında bilinmeyen dünyalara rahatlıkla girip çıkmak okumak, yorum yapmak, yazı yazmak günümüzün şartlarında önemli bir yeri olmaya başladığını düşünen insanlardan mısınız ?
  • O zaman internet ortamında yazı yazarak öğrendiğimiz bilgilerin haddi hesabı olmadığının farkındasınızdır ?
  • İster engelli olun isterseniz normal bir kişi olun herhangi bir iş veya bilgiye ulaşmak için internet kullanıyorsanız on parmak klavye öğrenmenin temel bir ihtiyaç olduğunu o zaman göreceğinizi umut ediyorum.
  • Çünkü bilgisayarınızın karşısına geçtiğimiz zaman ilk başta ne yapıyoruz klavyenin üzerindeki açma tuşuna basıyoruz değil mi ?
  • Araştırmayı ve bir şeyleri öğrenmeyi kendinize ilke edinmişsek en basit olarak arama motoruna yazmadan herhangi bir bilgiye ulaşmamız imkansız oluyor değil mi ?
  • İnternet kullanıcılarının bir çoğunun yapmış olduğu hatalar gece gündüz demeden hemen arama motorlarından öğrenmek istedikleri kelimeleri klavyenin tuşlarına yazarak öğrenmeye başlıyorlar. 


Bu Noktada Yazı Yazarken Nasıl Bir Yöntem Uyguluyorsunuz ?
  • Bir engelli olarak yazı yazarken benim gibi ilk başta bilgisayarımızın ekran klavyesini masa üstüne indirip ekran klavyesi ile yazı yazmaya ilke edinmiş olabilirsiniz. 
  • Yada bir işaret parmaklarınıza kullanarak klavye üzerindeki harfleri bakarak yazılarınızı yazmaya çalışıyor olabilirsiniz.
  • Belkide devamlı klavyeye bakarak üç veya dört parmağınızı kullanarak yazmaya alışkınlık haline getirmiş de olabilirsiniz.
  • Bu yöntemlerin hepsi zamanınızı, hızlı yazma becerinizi, enerji gücünüzü, motivasyon kaybınıza neden olabiliyor.
  • Ayrıca göz, el, bel ve boyun ağrılarınızın oluşmasına sebep olabilir. Oysaki on parmak klavye ile yazı yazmak bu sorunları yaşamanızı ortadan kaldırıyor.



On Parmak Klavye Nedir ?

On parmak klavyenin ne olduğunu bilmeyenler için veya on parmak klavyeyi öğrenmek isteyenler için on parmağın tanımını kısaca açıklamak istiyorum.

On parmağımızı bilgisayarın klavye tuşlarının üzerine konumlandırıp ekrana bakmadan yazı yazma yöntemine denir. Bu yöntem sayesinde hızlı ve doğru yazı yazmamız gelişiyor.

Ayrıca on parmakla yazı yazmak çok basit yöntem ve bilgilerle klavye ve ekrana bakmadan uygulama ve geliştirme sanatı olduğunu da söyleyebiliriz.



On Parmak Q Klavye Öğrenmek İçin Gerekenler Nelerdir ?
  • Bir internet bağlantısına ve bir bilgisayara sahip olmamız gerekir.
  • İnternetiniz ve bilgisayarınız olduğu için arama motoruna on parmak klavye öğrenme diye yazdığınızda ücretsiz olarak yararlanabiliriz.
Blog yazan bir engelli olarak bir internet bağlantısına ve bir bilgisayara sahip olduğum için on parmak klavye öğrenme sürecimin ilk etabını gerçekletirmiş oluyordum.
  • Blog yazılarımı klavyeye ve ekrana bakmadan hızlı bir şekilde yazma ihtiyacı duymam sebebi ile on parmak klavye öğrenmeye karar verdim.
On parmak klavyeyi öğrenmek isteyenlere tavsiyem neden öğrenmek istediklerine karar versinler.
  • " Ben kararımı verdim. " Herkes gibi internetin bizlere sunduğu imkanlardan yararlanıp blog yazılarımı hızlı ve keyifli yazmaya çabaladım.
  • Gelişen ve değişen bir teknoloji cağında olmamız sebebi ile on parmak klavyeyi öğrenmeye hedefledim.
  • Yani zamanımı ayırıp öğrenmeyi arzuladım ve istedim.
  • On parmak klavye ile yazmak için asla olumsuz bir düşünce içine girmedim.
  • Sizler de rahat olun inanın ve kendinize güvenin unutmayın on parmak klavye de yazılarınızı daha hızlı yazacağınızı düşünün.
  • Öğrenme sürecini kendi kafanızda büyütmeyin kendi kendinize kurmayın.
  • Ayrıca klavyenizdeki harfleri bulmak için klavyenizi bakmak zorunda kalmayacağınızı hatırlayın.
  • Sadece internetten indirdiğiniz programa odaklanın bir kaç ders sonra rahatlıkla öğrenebileceğinizi göreceksiniz.
Ben  internetten indirmiş olduğum bir programla bu şekilde on parmak klavye ile yazı yazmayı öğrenmeyi amaçladım.

Dediğim gibi ister engelli olun isterseniz kendi ihtiyaçlarınızı rahatlıkla yapabilen karşılayabilen bir insan olun önce karar vermelisiniz, istemelisiniz, zaman ayırıp, hedef ve amacınız doğrultusunda kendinizi motife etmeye çalışmanız ilk önceliğiniz olması gerekir. Ben derslerimi bu bakış açısı ile çalışıp öğrendim.




Türkiye On Parmak Q Klavye Programı Uyguluyor

İnternetten indirmiş olduğum on parmak Q klavye programı hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. 

Bu dersler her düzeyde insanın anlayabileceği şekilde ve ayrıntılı bir biçimde öğretilmektedir.

Bildiğim kadarıyla Türkiye'de satılan bilgisayarlar Q klavye uygulamasını kullanıyorlar.

Sizlerinde kullandığı bilgisayarlar Q klavye olduğunu var sayarak anlatmaya çalışacağım. 


On Parmak Q Klavye Yazma Yöntemini Nasıl Öğrendim ?

Sizlerin daha iyi anlaması için yukarıdaki görsele bakarak anlatmak istiyorum. Şunu bilmelisiniz ki  hiç bir ezbere ihtiyaç yoktur.

Bu süreçte parmaklarınızı bilgisayarınızın klavyesi üzerinde nasıl konumlandıracağınızın bilincinde olmanız yeterli.
  • Sol elinizin serçe parmağı A harfine, yüzük parmağınız S harfine, orta parmağınız D harfine, işaret parmağınız F harfine, baş parmağınız boşluk tuşlarına gelecek şekilde yerleştirin.
  • Şimdi de sağ elinizi klavye de işaret parmağınızı J harfine, orta parmağınıza K harfine, yüzük parmağınıza L harfine, serçe parmağınıza Ş harfine, baş parmağınıza boşluk tuşlarına gelecek şekilde klavyeniz de konumlandırın.
Bu ara da önemli olan işaret parmaklarınızın altında bulunan F ve j harflerindeki çıkıntıları hissetmeniz size yazı yazma da kolaylık sağlayacaktır.


On Parmak Q Klavyeyi Öğrenmek İçin Uyguladığım Yöntemler Nelerdi ?

  • Önce öğrenmiş olduğum bilgiler eşliğinde ellerimi temel harf sırasına göre yerleştirdim.
  • Sonra daha rahat ve sağlıklı biçimde yazı yazmam  için yazı yazma pozisyonumu aldım.
  • Yazılarımı oturarak değilde genelde yan yatarak yazmam gerektiği için devamlı sağ veya sol tarafıma yatarak derslerimi çalışmaya başladım.
  • Dersler numara sırasına göre ve süreye bağlı olarak devam ediyordu.
  • Ben çalışken her hangi bir plan veya farklı bir yöntem uygulamadım.
  • Sadece düzenli ve sabırlı olup 60 tane ders sırasını ve süreye tabi kalarak öğrenmeye çalıştım.
  • Erkanda çıkan harfleri süresi dolmadan yazmaya çalıştım.
  • Bu şekilde hiç bir sırayı atlamadım ve o dersi bitirmeden başka bir  derse veya üst sıradaki bir derse geçmedim.
  • Ben hızlı yazmak ve öğrenmek için de acele etmedim. Devamlı parmaklarımı klavyenin üzerinde konumlandırdım. 
  • İlk başlarda bir çok hata ve yanlışlık yapmış olsam da sabırlı bir şekilde derslerimi çalışıp doğru ve hatasız uygulamaya çalıştım.
  • Bilgisayarımın ekranına ve harfleri bakmak yerine onları hissetmek gerektiğini düşündüm.
  • Onun için F ve J harflerindeki kısa çizgilere odaklandım. 
  • Parmaklarımın kas hareket becerisini geliştirmeye dikkat ettim.
  • Bu hareket egzersizini  otomatik olarak sık sık yaparak zaman içerisinde daha hızlı ve en az hata ile yazdım. Böylece zamandan da tasarruf etmeye başladım.
  • On parmak klavye dersini bir engelli olarak devamlı sağ veya sol tarafımı yatarak günde üç saat çalışarak on gün içerisinde öğrendim.
  • Bu öğrenme süreci kişinin koşuluna zamanına ve yeteneğine göre değişebilir.
  • Şimdi ara sıra işaret parmağım sağ tarafa yattığım zaman p, ğ, ü harflerinin yerlerini karıştırsam da on parmak klavyede yazı yazmak hem üretkenliğimi hem de daha hızlı düşünüp yeni fikirleri geliştirmeme olanak sağladığını düşünüyorum,
  • Yan yatarak yazarken zorlandım daha çok boyun ve bel ağrılarım oluştu. Bu ağrılarım benim mücadelem ve isteklerimin karşısında fazla direnemedi.
  • Zaman içerisinde on parmak klavye ile yazmam göz, boyun, bel ağrılarımın azalmasına neden oldu.
Sonuç

On parmak klavyeyi öğrenmek isteyen okurlarıma tavsiyem bir dersi tamamlamadan diğer bir derse geçmeyin. 

Hiç kimseye bağımlı olmadan yazılarınızı yazmak üretmek ve daha çok üretmek için bu zevki yaşamak isterseniz on parmak klavye ile yazı yazmayı hemen başlayabilirsiniz.

Zamanınızı, enerjinizi, sağlığınızı, konsantrasyon veya kariyerinize katkı sağlayacağını sakın unutmayın.

Hayatımızda bazı şeyleri küçük veya önemsiz görebilirsiniz. Lakin eyleme dönüştükten sonra ne kadar önemli olduğunu görüyor ve anlıyorsunuz.

Bu yazım faydalı olduğunu düşünüyorsanız. Paylaşın, yorum yapın, takipte kalın sağlıcakla kalın.

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

3 yorum:

  1. Çok beğendim bunu. Acaba internetten indirdiğiniz bu derslerin linkini de vermeniz mümkün mü? Bende indirip çalışmak isterim. Yada programın ismini hatırlıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmanıza sevindim. On parmakla öğrenme programını harkdiskimden silmişim. Şuan da hangi programla öğrendiğim programı anımsayamadım. Lakin sizin için internetten araştırdım.

      Size tavsiye olarak şu linki önerebilirim. Üç tane programı var. İlk iki programı kolayca indirebilirsiniz. Üzerlerinde yazıyor. Üçüncü program indirmeden linke tıkladığınız zaman program başlıyor.

      Ders 1 diye başlayan yazıların üzerine tıkladığınızda rahatlıkla öğrenebileceğinizi tahmin ediyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Şimdiden başarılar dilerim. Gerçekten size on parmak katı sağlayacağını düşünüyorum.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Pardon linki vermeyi unuttum. Bu linkten ulaşabilirsiniz umarım. http://www.teknolib.com/on-parmak-klavye-programi-turkce-ucretsiz-indir-10-parmak-dersleri/

      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.