20 Mart 2016 Pazar

Trafik Kazasında Hastaya Nasıl Pozisyon Verilir

 Sizlere iki önemli konuyu bir arada anlatmaya çalıştım önceki yazılarımda şimdi öğrendiğimizi sandığım bilgileri yeni birisini ekleyerek anlatmaya çalışacağım. Trafik kazası olmuş ilk yardımları yapmışız yaralılara araçlardan çıkardık onlara uygun pozisyon vermek gerekir.


 Yaralıya ilk yardımda uygun pozisyon vermek temel hedeflerden birisidir. Yanlış verilecek bir pozisyon yaralının sakat kalmasına veya durumunun ağırlaşmasına hatta ölümüne neden olabilir.

Yaralıya, yaranın bulunduğu yere, vücut eksenine göre durumuna bakılarak pozisyon verilmelidir. İki araç birbirleriyle çarpışmış 112 ambulansa haber verilmiş kazazedeler arabaların için de veya yolun ortasında bulunanları halinde yolun kenarına aldık.

 Kaza pozisyonunda baş ve yüz yaralanması olan kişilere:yarı oturuş pozisyonu verilir. (başın arkasına ve sırtının altına yastık konur.) Baş yaralanmasında kulaktan kan geliyorsa,kan akan kulak alta kalacak şekilde yan yatırılır.


 Göğüs Yaralanmasında: Oturuş veya yarı oturuş pozisyonu verilir. Kol ve bacak kemiği kırklarında: Kol kemiği kırıklarında oturuş, kalça ve bacak kemiği kırıklarında sırt üstü yatış pozisyonuna  alınır. Omurga yaralanmaları ise,felç riski olma ihtimali olduğu için en tehlikeli yaralanmalardır.

 Kazazedenin omurgası bükülüp daha fazla zarar görmesin diye baş-boyun-gövde hizası bozulmadan en az 3 kişi ile araçtan çıkarılıp taşınmalı ve sırt üstü sert zemine yatırılmalı, kesinlikle oturtulmamalıdır. Acil yardım ekibi gelinceye kadar hiçbir şekilde hareket ettirilmemeli ve mutlaka sedye ile taşınmalıdır.

  Kalça kırığı: Omurga kırıklarında verilen pozisyona verilir.


 Solunum güçlüğü çekenler,komaya girenler ve kusan yaralılara yan yatış pozisyonu verilir. ( Yaralı sırt üstü yatması gerekiyorsa başı yana çevrilir.) Şok ve bayılmadan şok pozisyonu verilir.

 Şok Pozisyonu: Hasta sırt üstü yatırılır, ayaklar biraz yukarıya kaldırılır, baş yana çevrilir,üstü örtülür, dil kontrol edilir. Açık karın yaralanmalarında sırt üstü yatış pozisyonu verilir. ( Karındaki yara enine ise ayaklar dizden bükülür gövdeye doğru çekilir.) Kol ve bacak kanamalarında  sırt üstü yatırılır, kol ve bacaklar kalp seviyesinden yukarıya kaldırılır.

 Burun kanamalarında oturuş pozisyonu verilir.Solunum güçlüğünde, baş yaralanması sonucu kulaktan kan gelmesi durumunda,zehirlenmelerde, suni solunum ve kalp masajından sonra kazazedelere yan yatış pozisyonu verilir. Kaza yerine gelen ambulanslara tanışması gerekir hastalara bakalım taşıma işlemi nasıl olacak merak edenlere yarın görüşmek üzere sağlıklı mutlu kalın.

                                        
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okumadan yazmaya çalıştım. Yazdıkça okumaya alıştım.

Hayatı engelsiz Renklerle aştım. Ben üzerime düşen görevi yapıyorum.

Peki siz hayatlarınızda farkındalık için neler yapıyorsunuz?