20 Mart 2016 Pazar

Yaralılar Araçtan Nasıl Çıkartılmalı

 Bir yaralı araçtan ideal olarak en az üç kişi ile baş, boyun ve gövde ekseni korunarak çıkarılır. Oturur pozisyondaki yaralılarda, tekniğine uygun yapılırsa, tek kişi ile de ideale yakın çıkarılabilir. Çokça yapılan kucaklama hareketi sakıncalıdır. Araç yan yatmışsa ya da dengesi iyi değilse, aracın güvenliği sağlandıktan sonra yaralılar araçtan çıkarılır.


 Burada unutmamız gerek kaza yapan kişiye yardım ederken aracı içinden çıkartılırken tabiri caizse tereyağ dan kıl çeker gibi hızlı pratik ne yaptığını bilen öz güvenli bir şekilde hareket etmeliyiz.

  Kazazedeyi kaza ortamından çıkarmaya hazır hissediyorsak önce boyun tespiti yapmalıyız bir kırık varsa hiç elle memeli sağlık görevlileri varsa hemen boyunluk takmalı kaza geçirenin her hangi bir uzuvları bir yere sıkışmış olabilir.



 Kontrol edip farkında olmadan hastayı kaldırmaya çalışırsak bir müdahale esnasında zarar vermiş oluruz onun için sıkışma varsa sıkışmanın kaldırılması için gerekli araç gereçler kullanılmalı vücuda saplanmış cisim varsa onları kullanarak çıkartılmalı.


 Kazazedeye ağrısı kırığı var mı diye sormalı sonra kendimiz kontrol ettikten sonra yoksa bir kırık kazazedenin arkasına geçmeli kollarımızı kazazedenin kollarının altından geçirmeli kazazedeyi kollarının altından tutarak çekmeli yukarıya doğru yanımızda bulunan kişilerde  ayaklarından tutup eş zamanlı hareket ederek aracın içerinden yavaş bir şekilde hareket etmemiz kazazedeye zarar vermeden araçtan daha sağlıklı bir şekil de çıkarmış oluruz.


                                     
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.