20 Mart 2016 Pazar

Yaralılar Dikkatli ve Bilinçli Bir Şekilde Taşınmalı



 Ambulanslar gelmiş görevliler yardım sever vatandaşlar olay yerinde bütün tedbirler alınmış yaralılara pozisyonlar verilmiş sıra taşıma işlemin de  peki nasıl taşımalıyız gelişi güzel neresinden tuttuğumuz fark etmeden kucaklama arkasına alma sürükleme bunlardan tabi ki kaçınmalıyız.

 İkinci yol yaralıları taşınırken, yaralanma tarzı ne olursa olsun, en ideali yaralıların sedye ile ve en az 4 kişi tarafından taşımalıyız. Sedye ile yaralıları taşınırken düz yolda yürürken ve ambulansa bindirilirken baş önde olacak şekilde taşınır. Ancak merdiven inerken veya çıkarken, hastanın başı daima yukarı tarafta olmalıdır. Hasta her durumda mutlaka gözlenmelidir.

 Hasta ve yaralılar durumlarına göre en yakın hastaneye değil, en yakın uygun imkanları olan bir hastaneye nakledilmelerini sağlanmasıdır. İlk öncelik çok acil olan hastalar hak tanınmalı bu grup hastalar ise, solunumu durmuş ve solunum güçlüğü olanlar, şoka girmiş olanlar, ağır kanamalı olanlar, geniş yanık yarası olanlar, solunum yolu ile zehirlenenler,aşırı su ve tuz kaybı olanlar, ağır baş, göğüs ve karın yarası olanlar.

 Sağlık görevlileriyle sedyeye hastayı 4 kişi eşliğinde bindirdik sonra hasta yakınları varsa gideceğimiz hastanenin adını söylemeliyiz hastaneyle de devamlı sağlık görevlileri irtibat halinde olmalıdırlar.

 Kazada yaralı sayısı fazlaysa aynı hastaneye değil başka hastaneye nakledilmesi gerekmelidir. Acil tedavi olması gereken hastalar turnike uygulanmış olanlar, fazla sayıda yarası olanlar, bilinci yerinde olmayanlar, donmakta olanlar, açık ve kapalı kırıkları olanlar, iç kanaması olanlar bu hastalarını sedye ile taşımalı,yakınlarına haber verilip durumlarını ve en yakın hastane neredeyse veya götürecekleri hastaneye yeri hakkında bilgiler vermelidir.



 Üçüncü ve dördüncü derece de taşınması gereken yaralılar grubuna basit yaralanmalar ile ölmüş veya ölmesi kesinleşenler girmektedir. Yaralıların taşınması ilk yardımın son aşamasıdır. Taşımada her zaman sedye tercih edilmelidir. Sedyeyle taşıma esnasında hasta yönünü görecek şekilde olmalı, merdivenden inerken ve çıkarken baş yukarıda; ambulansa bindirilirken ise baş taraf önde olmalıdır.
  
 Ancak kol yaralanmalarında ve kaburga yaralanmalarında hasta sedye siz taşınabilir. Çünkü oturtularak götürülür. Yaralı eğer araç içine sıkışmışsa çıkarılmasında ve taşınmasında en an 3 kişi olmalı; özellikle omurga ekseni (bel ve boyun) korunmalıdır.


                                           


Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okumadan yazmaya çalıştım. Yazdıkça okumaya alıştım.

Hayatı engelsiz Renklerle aştım. Ben üzerime düşen görevi yapıyorum.

Peki siz hayatlarınızda farkındalık için neler yapıyorsunuz?