25 Ekim 2016 Salı

Blog'un İsmi Sloganı Ve Felsefesi Nedir ?

  Blogumun İsmini Nasıl Belirledim ?

D eğerli okuyucularım, blogumun ismini nasıl belirledim ? Blogun bir felsefesi ve sloganı olması neden gerekiyor ?

Blogumun sloganını ve felsefesi blog ismiyle neden uyumlu hale getirmeye çalıştım ? 

Sorularına blog yazmaya düşünen veya blog yazan dostlarım için böyle bir paylaşım yapmaya karar verdim. Blog haritam kategorisinin bir önceki yazım Ece Evren Teyzemin Yorum Ve İsteği Neydi


 Blogun Bir Sloganı Ve  Felsefesi Olması Neden Gerekiyor ?

Blogumun İsmini Nasıl Belirledim ? 

Kişisel bir blog kurmayı önce karar verdim. Blogumun ismi hem beni temsil etmesi gerekiyordu hem de güzel bir isim olması gerektiğini anımsadım.

Ayrıca herkes tarafından kolayca söylenebilen, okunduğunda veya söylendiğinde hafızalarda unutulmayacak, kısa bir kelime olmalıydı.

Biraz daha düşündüm, taşındım, kaşındım :) Bir engelli birey olarak blog yazmayı düşünüyorum bu düşüncem doğrultusunda yazabileceğim konuları da seçmiş bulunmaktayım.

Amaçlarım ve hedeflerim belli gel gelelim hala ortada bir kelime, bir isim yok. Sonra fikirler fikirleri, düşünceler yeni düşünceleri doğurmaya başladı.

Bu fikirlerimden yola çıkarak blogun ismini engelsiz renkler kişisel web yolcuğu adıyla taçlandırmak istedim.

Blogun Slagonunu Felsefesini Belirlerken Nasıl Karar Verdim ?

Blogun Bir Sloganı Ve  Felsefesi Olması Neden Gerekiyor ?

Benim amacım ne kendimi tanıtmak nede bir ibret alınacak bir hikayemin olması değil. Yani benim amacım ben merkezci değil. 

Benim gibi engelli olarak yaşayan engelli arkadaşlarımızın ve ailelerinin yaşamış oldukları sorunları, sıkıntıları, hisleri, düşünceleri blogum da dillendirip fikir özgürlüğü aracılıyla herkesime hitap edebilecek bir slogan ve felsefesi olamasını hedefledim.

Yani sizin ana fikriniz ve ana amacınızı hitap edip okuyucularınız gözünde bir birlikteliği oluşturmak zorunda. Onun için bir blog yazarının mutlaka bir sloganı ve felsefesi olması gerektiğini inanıyorum.

Kendi fikrinizi blogun üzerinde uygulamak için önce isimi, sloganını ve sembolleriyle birleştirip felsefesini oluşturulmasının en doğru karar olduğunu düşünüyorum. Sizin blogunuza ne kadar önem ve değer verdiğiniz bu noktadan sonra netlik kazanır.


Blogumun Sloganı Nedir ?

Blogun Slagonunu Felsefesini Belirlerken Nasıl Karar Verdim ?

Önce kendime sordum ? ne olmalı blogun sloganı ve felsefesi ? " Sonra benim hayatımın bir renk cümbüşü olarak gördüğümü anımsadım. "

" Herkesinde kendine has renkleri olduğunu inanıyorum. Benim blogun ismini belirlerken zihnimde bu düşüncem yer etmişti. " " 

Çevremizdeki kişilere değil, kendi içimize, kendi rengimize bakabildiğimiz de hayatımıza renk geliyor.

" Ben kendi adıma hep böyle düşündüm. " Hiç olmadık anlarda zihnimin ve benliğimin o kapkara endişe bulutlarının etkisi altında kaldığı zaman kendime zaman zaman bir takım sorular sordum. "

Siz de kendinize veya başkalarına soru sormak isterseniz ? sormanız gereken soru ? hangi renklerden oluşuyorsunuz söyleminde olabilirsiniz ?

Parlak bir renklerden mi oluşuyorsunuz ? yoksa solgun mu? yada soğuk, silik bir renklerden mi oluşuyorsunuz diye sorabilirsiniz ? 

Kendime sorduğum sorulardan aldığım yanıtla elde ettiğim sonuçları açıklayayım.

Blogumun Felsefesi Nedir ?

Blogumun Sloganı Nedir ?

Ben yaşamış olduğum olaylar ve edinmiş olduğum tecrübelerden yola çıkarak bilgi birikimimi sizlerle paylaşmayı hazır olduğumu hissettiğim için rengimi seçtim.

Blogumun ismini engelsiz renkler kişisel web yolculuğu olarak taçlandırmak istedim. Bu taca uygun blogun ismiyle uyumlu bir slogan bulmak gerektiğini düşündüm.

Blog aracılıyla yaşamış olduğumuz bu topluma farklı bir renk, farklı bir ahenk sunup bir köprü görevini üstlenmeye çalıştığıma inandığım için blogun sloganını bir renk bir ahenk olması yönünde tercihimi kullandım.
Blogumun İsmi Neden Uyumlu Hale Getirmeye Çalıştım ?

Blogumun Felsefesi Nedir ?

Engelsiz renkler web yolcuğunun felsefesi güven, saygı, iletişim, araştırmacı, sorgulayıcı, soru cevap ilişkisine önem veren, üretken, yeniliklere ve gelişmeye açık olan kendi yazan kendi yoluna giden çıktığı yolda tavsiye ve öneri kulak verip heybesine doldurduktan sonra yoluna devam eden bir felsefeye sahip kendi çapında hedefleri ve amaçları olan sıradan bir blog.

Bu yolda yoldaş olmak, tanışmak, hasbi hal etmek, duyguları paylaşmak ve algıyı bilgiyle artırmak isteyen değerli okurlarına özel iletişim bilgilerine vermekten çekinmeyen bir felsefeye sahip sıradan bir blogun olduğunu bilmenizi istiyorum.

Ayrıca danışmak istediğiniz, sormak istediğiniz, kafanıza takından bir soru ve sorunlarınız var ise, iletişim sayfasındanfacebook ve twitter hesaplarımdan ve cep telefonumdan ( 0531 608 44 77 ) iletişime geçip rahatlıkla sora bileceğinizi sakın unutmayın. Yani her daim hizmetinizdeyim.


Blogumun İsmi Neden Uyumlu Hale Getirmeye Çalıştım ?

Blogumun İsmi Neden Uyumlu Hale Getirmeye Çalıştım ?

Değerli okuyucularım, blogun ismini, slagonunu, felsefesini belirledim değil mi ? Bence eksik olan tamamlanması gereken bir şeyler daha var.

Yani bu kombinasyona uygun sembol veya semboller ekleyerek bir bütünlük kazandırmak gerektiğini düşündüm. 

Engelsiz renkler kişisel  web yolculuğu ismi ile bir renk bir ahenk sloganını, sembollerle birleştirip bir felsefe oluşmasını görsel olarak resimde gördüğünüz üzere tamamladım.. 

Böylece blog sayfama bir bütünlük, sadelik ve ahenk kazandırdığımı inanıyorum.


Blog haritamın ilk ve önemli adımlarını bu yazım itibari ile başlatmış oldum. Bundan sonra blog haritam kategorisi de blog hakkında ve ücretsiz hazır tema konularında paylaşımlar sunmaya devam edeceğim.

Blog yazmaya düşünen dostlarım, sizlerde kendi blog haritanızı en kısa zaman da oluşturup bir şeyleri yapmaya karar verip uygulamayı düşünüyorsanız ?

Diğer blog haritam paylaşımları mı okumanızı tavsiye ve rica ediyorum. Çünkü blog aleminde yer aldıkça karşılaşacağınız durumlar ve olaylar hiç bitmiyor. Benden söylemesi gerisi sizin tercihiniz ve seçiminiz.

1. Blogger Neden Kafaya Taktım
2. Blogger Paneline Kendiniz Yönetebilirsiniz
3.Blog Sayfamda Neden Konuları Kategoriye Ayırdım

Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız. Kendi renginizi kendinize sormayın sakın unutmayın. Sevgiyle kalın, Engel (siz) renkler (siz ) kalmayın :)
Abdullah Tığ

Saygılarımla.

                                                 
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

2 yorum:

  1. Çok sevindim Abdullah. Dilerim güncellemeye devam edecek gücü verir ulu Rabbimiz ve kendini yıpratmadan devam edersin. Senin tanıtımınla ilgili paylaşımlar yapmak lazım. Zira bu mecra vefasız bir yer. Ben mesela hiç bir hatam olmadığı halde, saldırılara uğradım kocaman insanlar tarafından. Şimdi gmail aboneliği yapacağım bloğunda. O yer vardır inşallah. Takipte olacağım vaktim yettikçe. Hayırlı olsun. Gözlerinden öpüyorum. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kendime inanamıyorum bu kadar güncelleme yaptığıma Rabbim inşallah devam ettirir bu arzumu. Benim yazılarım fazla ilgi görmedi. Olsun sorun değil. Blog topluluğa girdiğim zaman başka duygularla başlamıştım. Burası normal hayattan hiç farkı yokmuş. Değer verdiğim bir kişi de sizin söylediklerinizle aynı onun için hatta bir ara baya soğumuştum. Sonra siz ve birkaç kişi neden yazmadığımı söyledikçe yazmayı karar verdim. O zamanda yoğundum. Şimdide stres ve hüzün olsa da yazmaya çalışıyorum. Sizin adınıza üzüldüm. Sizi seven bir kişi olarak umarım bir daha böyle durumlarla karşılaşmazsınız. Gmail aboneliğim var. Memnun olurum takip etmenizden. Bende ellerinizden öperim Ece teyzem. Saygılarımla.

      Sil

Okumadan yazmaya çalıştım. Yazdıkça okumaya alıştım.

Hayatı engelsiz Renklerle aştım. Ben üzerime düşen görevi yapıyorum.

Peki siz hayatlarınızda farkındalık için neler yapıyorsunuz?