13 Kasım 2016 Pazar

Blogger Paneline Kendiniz Yönetebilirsiniz


Kategori : Blog Haritam
Konu : Kişisel Web Yolculuğu
Yazan : Abdullah Tığ ( Engelsiz Renkler )
Not :  Ne alıntıdır nede çalıntı.  Yaşadım. Düşündüm. Yazdım.
Yazılış tarihi : 21.03.2016
Düzenleme : 13.11.2016

Blogger'ın Responsive Uyumlu Olmayan Temasında Neler Uyguladım Hep Beraber Okuyalım Değerli Okurlarım.

D eğerli okurlarım, bu yazım blog haritam kategorisinin içerik konusu olan blogger paneline kendiniz yönetebilirsiniz yazımın başlığı altında devam ediyor.

Blog sayfamda neden konuları kategoriye ayırdım ? ve Blogger Neden Kafaya Taktığım ? içeriğini neden okumalısınız ? hemen kısaca bahsedeyim içi boş bir blog sayfam olduğunu öğrenmiştim.

Tema ve şablon konusunda engelsiz renkler kişisel web yolculuğunda bir blog yol haritası kategorisini belirleyip  neler yapmam ve nasıl bir araştırmalar yapabileceğim konusunda kendimce bir karar almıştım.

Bu kararımla blogger'ın kumanda paneline kendim kontrol etmeyi kafayı taktım.

Bir blog sayfası açmak istiyorsanız veya şuan da faal olarak bir blog kullanıcı iseniz benim bilmeden yaptığım hataları yapıyorsunuz veya yapmanız mümkün olabilir demektir.

Lafı daha fazla uzatmadan hemen blogger'ın responsive olmayan temasında nasıl severek, isteyerek beğenerek ve güzel umutlar içerisinde heyecanlı bir şekilde bir blog sayfası açıp yazılarımı yazacağımı düşündüğüm o süreci anlatmaya başlayayım.

Blogger'ın Responsive Uyumlu Olmayan Temasında Neler Uyguladım Hep Beraber Okuyalım Değerli Okurlarım.

İlk önce sade ve özgünlükten vazgeçmedim. Abartıdan uzak olmayı çalıştım. (Her kategori oluşturmaya çalışmadım. Ne gerekliyse okuyucu kitlesine hitap edebilecek bölümler oluşturmaya çalıştım.)

Temam hakkında bir şey demiyorum. Benim hoşuma gidiyor. Onun için arka plandaki görseli hiç dokunmadım. Her halde gök yüzünün sadeliği  benim için içsel bir enerji kaynağı oluyor.

Okuma sırasında dinlendirici duygusal bir bağ oluştuğunu düşünüyorum. ( Bu durum benim ruh halimle de alakalı olabilir.)

Yayın Arka Planı

Yazılarımı sadeliği temsil eden beyaz ton rengi üzerine mavi tonların hakim olduğu renkle konumlandırdım. Görsel olarak sade iki renk eşliğinde sizlere sunuyorum. Umarım bu görsellik sizlerin hoşuna gitmiştir ? 

Kendime Özgü İlk Sekmen İmgemi Yaptım.

Kendime Özgü İlk Sekmen İmgemi Yaptım.


İlk Bannerim Yani Sembol Olarak Bloguma Eklediğim Resim. Umarım Beğenirsiniz.

İlk Bannerim Yani Sembol Olarak Bloguma Eklediğim Görseli Ekledim.

En Üstte üst bilgisi Alanında Engelsiz Renkler Başlık Yazım Vardı. Yazıda Küçük Bir Değişiklik Yaptım.
En Üstte üst bilgisi Alanında Engelsiz Renkler Başlık Yazım Vardı. Yazıda Küçük Bir Değişiklik Yaptım.

Daha Sonra Bir Değişiklik Daha Yapıp Yazı Yerine Yukarıdaki Resim Kapağını Ekledim.
Daha Sonra Bir Değişiklik Daha Yapıp Yazı Yerine Yukarıdaki Resim Kapağını Ekledim.
Blog Sayfamın Sağ En Üst Tarafta Bu Blog'da Ara Arama Motoru Var.
Blog Sayfamın Sağ En Üst Tarafta Bu Blog'da Ara Arama Motoru Var.
Bu kutucuğa istediğiniz bir yazımı yazdığınız taktir de o yazımı okuyabilirsiniz.

Blog Sayfam Bir Sayfa Üzerinde Yazmış Olduğum Yazılar Halinde Oluşuyordu.

Blog Sayfam Bir Sayfa Üzerinde Yazmış Olduğum Yazılar Halinde Oluşuyordu.
Giriş bölümüyle başlayan yazılarım numara sırası ile devam ediyordu. (1. bölüm, 2. bölüm ) diye tek düze mantığına son verdim. Giriş bölümü yazıma hakkımda bölümü başlığı olarak değiştirdim.

Şimdi yazılarımı bölüm ve kategoriler haline ayırıp yazma aşamasındayım. Bu şekilde okuyucularımla daha iyi ilişki kurabileceğimi inanıyorum. 
Sağ Tarafta Sayfalar Halinde Yazmış Olduğum Yazıların Altında İzleyenler Yani Üye Olma ( GFC ) Eklentisi Yer Alıyor.

Sağ Tarafta Sayfalar Halinde Yazmış Olduğum Yazıların Altında İzleyenler Yani Üye Olma ( GFC ) Eklentisi Yer Alıyor.

Yazılarımı beğeniyorsanız izleyenler bölümüne üye olabilirsiniz. Üye olduğunuz zaman benim yazılarımı devamlı takip edebilirsiniz. Eğer blog sahibi iseniz bende blogunuzu ziyaret edip yazılarınızı okuma şansım olur.
İzleyenlerin Altında E mail  İle Takip Et Butonu Yer Alıyor.

İzleyenlerin Altında E mail  İle Takip Et Butonu Yer Alıyor.

Resim de gördüğünüz kutuya bir kereye mahsus kendi e mail adresinize yazarsanız o gün yazmış olduğum en son yazı e mail adresinize gelecektir.
E mail İle Takip Et Butonunu Altında Etiketler Eklentisi Yer Alıyor.

E mail İle Takip Et Butonunu Altında Etiketler Eklentisi Yer Alıyor.

Herhangi bir kelimenin üzerine gelip tıklarsanız o konu ile ilgili yazımı okursunuz. Belki o yazımda ilginiz çeken bir konu olabilir ve yeni bir bilgi öğrenebilirsiniz.

Etiketlerin Altın Blog da Kaç Kişinin Olduğunu Gösteren Eklenti Bulunuyor.

   Etiketlerin Altın Blog da Kaç Kişinin Olduğunu Gösteren Eklenti Bulunuyor.

Yazmış Olduğum Yazılarımın En Altında Yorumlar Bölümü Var

Yazmış Olduğum Yazılarımın En Altında Yorumlar Bölümü Var

İsterim ki, yazılarımı okuyan okurlarımın konu ile ilgili yorumlarda bulunsunlar. Aramızda bir fikir alış verişi olsun. 

Eğer yapmış olduğum bir hata veya o konuda bilgim yoksa hatamı düzeltim bilgi sahibi olmak isterim. Özellikle yorumları cevaplamak benim için bir mutluluk kaynağı olur. 

Not : İlk defa bloggerın kontrol panelini kendim kontrol edip blog sayfamda yapmış olduğum değişiklikleri açıklamaya çalıştığım.

Ayrıca blog kullanıcısı olarak yapmış olduğum hataları ve blogun yeni düzen şeklini tanıtmaya çalıştım. Umarım siz değerli okurlarıma blog haritam kategorisi bir katkı bir fikir sağlamıştır.

Blog kullanıcısı olduğum sürece öğrenme sürecim devam edeceğine ümit ediyorum. Tema üzerindeki yapmış olduğum değişiklikleri öğrenmek istiyorsanız takipte kalmayı, yorumlarda bulunmayı sakın unutmayın.

Bir sonraki blog haritam kategorisinde buluşmak üzere hoş çakalın, sağlıklı kalın.
Saygılarımla.

Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

4 yorum:

  1. Değişiklik iyidir :) Ara ara bana da gelir, değişiklik yapma isteği :) Sayfanızı sevdim ama göz yormuyor. Sade ve kullanışlı, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uzun zamandır yapmak istiyordum bir türlü gerçekleştirememiştim. Benim kisi değişiklikten daha çok var olan yazıları ve görselleri daha anlaşılır bir şekilde sunmaya çalışmak. Bölümler halindeydi yazılarım. Sonra bir değişiklik yaptım. Gerisi gelmemişti. :)Karmakarışık olaylar benim sevmediğim bir durum. Sayfamı sevmiş ve beğenmiş olmanıza sevindim. Amacım okuyucularıma keyifli güzel vakit geçirmelerini sağlayabilmek. Yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla.

      Sil
  2. Arka fon çok güzel. Gökyüzü insanı ferahlatır Abdullah oğlum. Mavi renk de öyle. Uçak hele. Öyle seviyorum ki uçmayı...Yazılarındaki düzeni ve değişikliği hemen fark ettim. İnşallah hep aramızda olursun. e-maille üye oldum. Şimdi yayınlarını kaçırmayacağım. Başarılar yavrum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece teyzem beğenmiş olmanıza sevindim. Mavi rengi ve gökyüzünü çok seviyorum. Uçak gibisi var mı. İnşallah Ece teyzem hep beraber oluruz. E mail ile takip etmiş olduğunuz için teşekkür ederim. Blogun düzeltme işlemlerini yapabilsem hemen takip edeceğim. Kendim yapmaya çalışınca zaman alıyor.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Özelden veya blog sayfalarında sormuş olduğum ve yapmış olduğum yorumlara cevap vermeyenlere yada gelişi güzel cevap verenlere ben de dikkate almıyorum.

4. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.