1 Mart 2017 Çarşamba

Blog Sayfasının İşlevi Nedir ?


Blog Dünyasın İşlevi Nedir ?

D eğerli gönül dostlarım, blog haritam kategorisinin yeni içeriği blog sayfasının işlevi nedir ? başlığı altına devan ediyor. Önceki yazımda blog ne işe yarar ? sorusuna yanıt vermiştim. 

Bugünkü post yazımda Blog Sayfasının İşlevi Nedir ? Blog Dünyasının İşlevi Nedir ? Blogun İşlevliğinde Doğal Olan Nedir ? Sorularına bakalım bu yazının nelerin altlarını çizip anlatmaya çalışacağım.

Blog Sayfasının İşlevi Nedir ?

Zaman ayırmak, çalışmak, üretmek, araştırmak, sorgulamak, bilgilendirici ve öğretici olmak, okumak, yazmak, takipçi olmak, yorumlamak, paylaşmak, yardımlaşmak, saygı ve sevgi göstermek blog sayfasının işlevliğinin entegrasyon sürecine denir.

Blogun İşlevliğinde Doğal Olan Nedir ?


Blog Dünyasının İşlevi Nedir ?

Blog yazarlarını tanımak, takip etmek, okumak, yorumlamak, paylaşmak tek vücutta yekpare olmak, birleştirici, bütünleyici olmak, ötekileştirmeden, dışlamadan, sorunları çözüm odaklı olmak, uzlaştırıcı olmak, adaletli, vicdanlı olup blog dünyasının işlevliğine katkı sağlanmasına denir.

 Blogun İşlevliğinde Doğal Olan Nedir


Blogun İşlevliğinde Doğal Olan Nedir ?

Blog sayfası açıp kendince bilgi ve deneyimlerini yazmaya amaçlayan milyonlarca blog kullanıcısı vardır. Son yıllarda blog yazarlığına ilgi ve talebin artığı istatistikler aracılığı ile belirtilmektedir.

Bloglarında özgür olduklarını hisseden  blog yazarları kendilerine küçük bir dünya, sığınak veya konum olarak dijital ortamı seçmişlerdir.

Bu tür blog yazarları sosyal olmak, iletişime geçmek, ben yandım eller yanmasın düşüncesiyle bilgi ve deneyimlerini her kesime hitap edip paylaşmaya arzularlar.

Yada yeni bir bakış açısı kazanma, algılama, bilgilenme, öğrenme, öğretme, sorgulama, düşünme iç güdülerini harekete geçirip yeniliği ve değişime ayak uydurmaya çalışırlar.

Doğal olanı da budur. Böylece blog'un doğallığı da blog'un kuruluş amacı hizmet eder. Haneye bir artı ile blog'un işlevliğini katkı sağlar. Özgün ve sade bir şekilde doğal olanı yaşamak her blog yazarının amacı olması başarıya götürür. Umarım bilinçlenme adına bir faydam bir katkım oluyordur.


Yola Devam : Değerli ve gönlü geniş okuyucularım, takipçilerim hiç kimsenin değinmediği konuları, olayları açık yüreklilikle yazmaya ve paylaşmaya çalışıyorum.

Anlatmak istediklerimi bir önceki veya bir sonraki post yazılarımı takip edip okursanız daha net ve bilgilendirici olabileceğini inanıyorum.

Bir sonraki yazılarımın konuları blogun kuruluş amacı neden blogun işlevini belirler ? Blogun işlevinin yönünü ve yöntemini nasıl değiştiriliyor ? Neden blog yazıyorsunuz ? Yani hep takipte kalın... Bilgili kalın... Sağlıklı ve mutlu kalın...

Yolda Kalmadan : Sibel hanımın, ücretsiz hazır tema hakkındaki paylaşmalarını okumadan geri kalmayın. Eğer ücretsiz hazır tema konusunda bilgi sahibi olmak istiyorsanız. Okumak isteyenler için hemen aşağıya bıraktım. Okumadan yorum yapmayın çünkü paylaşmadan katkı sağlayamazsınız.


1. Blogger hazir tema indirme-resimli-anlatim.html
2. Blogger-hazir-tema-yukleme-dikkat.html
3. Blogger tema yukleme resimli anlatim html
4. Blogger tema sablon turkce yapma html
5. Blogger-tema-sablon-duzenleme.html

Bu içerik Kişisel Web Yolculuğu-Engelsiz Renkler tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

10 yorum:

  1. Blogsuz olmaz ... :) Yaşasın bloglar diyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi bloglar hep yaşasın özgürce yazılsın :) Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Hayırlı sabahlar Abdullah bey bu ve bundan önceki iki yayını dikkatle okumaya çalıştım.Blog kavramı benim için tam olarak kendimi dış dünyaya ifade etme şekli olduğunu söyleyebilirim bunun yanısıra insanlara bir miktar faydalı olmak bunca yanlış bilgi veya yanıltıcı yayın içinde bir damla iyi olduğunu düşündüğüm şeyleri bir alanda toplama eylemidir.

    Belki çok dikkat çekmez belki büyük yankı uyandırmaz okunmaz görülmez belki hepsi mümkün ama dediğim gibi bir nebze bile olsa bu aleme iyi bir şeyler bırakmak benim internet kullanıcısı olarak bir nevi görevimdir.
    Ben nasıl ki iyi bir şeyler okumakve hayatıma katmak istiyorsam iyi bir şeyler de bırakmalıyım,bir teşekkür olarak..kimbilir,belki bugün yazılan iyi bir şey ileride çocuğumun hatta torunumun karşısına çıkar :)

    Emek verip ilgi ile hazırladığınız yayınlar pek kıymetliielimden geldiğince sizi ziyarete geleceğim inşallah,Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değmesin Yağlı Boya size de hayırlı sabahlar gününüz aydın olsun. Takip etmiş olmanıza, düşüncelerinizi net bir şekilde belirtiğiniz için sevindim. Gerçekten de blog dış dünyaya ifade etme şekli olduğuna ben de inanıyorum.

      Bulunduğumuz ortamlarda ihtiyacı olan bilgileri sunmak onları sıkıntılarını, sorunlarını çözüm bulmak her blog yazarının ve kullanıcısının amacı olması gerekir. Özellikle de sizinle yanıltıcı ve bilgi vermeme konusunda çabalayan blog yazarları konusunda hep fikirim. İnce ve usta bir şekilde manevra yapma kabiliyetlerine sahip olmuşlar. Yazık karşısındaki kişi bunları anlamıyor dile getirmeyecek sanıyor. O bir damlaya bile göz dikiyorlar.

      Doğru, bilgilendirici, öğretici, sorgulayıcı, olanların üzerinde hakimiyet sürdürüp kendi düşünce ve mantıklarını ortaya koymaya çalışıyorlar. Aynı şeyleri düşünmek dile getirmek ortadaki sorunu görüp dile getirmek ne güzel. Evet bu yazılanlar şimdi bir değer veya bir önem kabul görmeye bilir.

      Çok büyük bir ilgi ve dikkat çekeceğini de düşünmüyorum. Çünkü herkes bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığı ile hareket ediyor. Bu sorunları çıkaran kişilere muhatap olacak yeni blog kullanıcılarının duygu ve hissiyatifleri hiç düşünülmüyor.

      Sen o kişi ile sorun yaşamışsan söyle başkası gidip de senin yaşadığın sorunları yaşamasın. Biz blog kullanıcıları bir birimize yardım edemezken nasıl bir başkasına yardımcı olabiliriz. Sağlıklı bir şekilde nasıl yazarız ve iletişime geçebiliriz. Soruyorum bütün blog kullanıcılarına. Geleceğimize bırakabileceğimiz en büyük miras bilgidir.

      Bilginin de bir önemi ve bir değeri vardır. Emek olmadan da bilgi olmaz. İnancım şudur ki herkes kalbindeki emeği yer. İnancım şudur ki, belki bu yazdıklarımızın bu gün itibari ile bir önemi olmayacak. Lakin bir gün bu yazdıklarımız gelecek nesiller nezrinde değer bulacaktır.

      Gerçekten emekle ve ilgiyle ve büyük bir hassasiyetle yazmaya hazırlamaya çalışıyorum. Bu fark etmiş olmanıza mutlu oldum.

      İlginiz, yorumunuz ve özellikle düşüncelerinizi net ve anlaşılır bir şekilde ifade ettiğiniz için tebrik edip teşekkür ediyorum. Her zaman beklerim kendi yeriniz gibi gelip rahatlıkla paylaşımlar yapabilirsiniz. Çünkü bu dönem blog dünyasının sizler gibi blog kullanıcılarına ihtiyaçları var.

      Ayrıca sizden çok şeyler öğreneceğimi inanıyorum. Onun için ben de sizi dün itibari ile takibe aldım. İnşallah ben de sizi takip etmeye çalışacağım. Siz de Allah'a emanet olun.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Allah razı olsun..gücümüz yettiğince yardım edeceğiz bizim manevralarimiz taktiklerimiz yok şahsen hep okunmak için çaba sarf ettim hatta tarzımı biraz da olsa değiştirdim diyebilirim neden? çünkü inşallah bir zaman sonra söz de fark edeceksiniz ki blog bir yerden sonra sadece sizin değildir,ilgi ile gelenler bir şeyler alarak gidenler olacaktır ve bu durum sizi mutlu edecektir vakitlerine hele ki hayatlarına bir şeyler kattığınızı görmek insan olarak sizi memnun edecektir.
      Herşey kazanç veya para veya şöhret değildir bir ağaç tohum iken meyve veremez hele bir kök salsın bir güneş görsün bir iki bahar bir iki çetin kış geçirsin de meyvesi de gölgesi de lezzet versin derim ben..biraz sabır.
      Çok sevdiğim bir söz vardır onu da şuraya bırakıp size veda edeyim şimdilik.

      Her insana kendine yakışanı yapar çünkü kalite asla tesadüf değildir.

      Allah'a emanet olun.

      Sil
    3. Allah sizden de razı olsun. Gücümüzün ve çabalarımızın sayesinde bir şeyler yapmak istiyoruz. Bunu sade doğal hali ile yapmak istiyoruz. Bir kişinin amacı zaten yazmak ise kendini geliştiriyor. Blog aslında bütün insanlar için bir velinimet sadece yazmanın ve okunmanın değerini bilmiyoruz.

      Böyle olunca da blog yazarlığı, blog kullanıcılığı farklı bir boyut alıyor. Başka mecralara çekilmek isteniyor. Blog yazıp veya yazı yazıp kendini geliştiremeyen yoktur sanırım. Bloga gelenler her zaman bir artıdır. Onları misafir etmek, onlarla iyi iletişim kurabilmek muhakkak çok önemlidir.

      Çünkü blog yazarlığı bir kişiye bir şeyler öğretirken sizde bir şeyler öğreniyorsunuz. Bunun farkında olan kaç tane blog yazarı vardır. Bilmiyorum. Zihnimde bu konuları yaklaşık altı aydır sorguluyorum.

      Yalnız ben mi ince ve öngörülü düşünüyorum diye hep soruyorum. Şimdi bakıyorum aynı şeyleri benim gibi düşünen arkadaşlarımız da varmış. O konuda mutluyum.

      Şuan sizinle konuşmak aynı fikirleri düşünmek paylaşmak hayatıma bir şey katıyor. Onun için mutluyum ve memnun. Maalesef her şeyin para, kazanç, şöhret olmadığını fark edemiyorlar. Bir gün fark edeceklerini inanıyorum. Onlar bizim görüş acılarımıza giremiyorlarsa bizler onların görüş açılarını pek ala girebilir. Doğru yolu gösterebiliriz.

      Son günlerde bu şekilde paylaşımlar yapmaya çalışıyorum. Düşüncelerimi özgürce ifade edip hiç bir kimsenin kişisel haklarını sorgulamadan paylaşımlar yapmaya devam edeceğim. Yeni blog yazarı veya adayı mümkün oldukça rahat huzurlu düşüncelerini paylaşsınlar. Ayrıca bilinçli birer blog okuyucusu olsunlar. Küçük yaştan itibaren elma üretimi yapıyoruz ailecek, Gerçekten bir meyvenin nasıl oluştuğunu yaşayarak bizzat deneyerek öğrendim. Sabır, şükür, çalışmak ve inançlı olmak gerekiyor. Bu olgunlaşmayı göremeyen veya algılayamayan bir kişiye de bir şey denmez sanırım.

      Aslında blog yazarlığına bambu ağaçlarına daha çok benzetiyorum. Hep küçükler ve bir anda büyüyorlar. Bu güzel sözü çok severim. Bunu yakın bir zaman içerisinde bir çok kere söylüyordum. Yorumunuz ilginiz, yol göstericiliğiniz, özellikle özgürce düşüncelerinizi ifade edip dile getirdiğiniz için teşekkür ederim.
      Siz de Allah'a emanet olun.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. ayyy ne güzel anlaşılır bir dille anlatmışsın, yakında bu konularda ders de verirsin sen. Artık "örtmenim" diycem sana :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal ablacığım, hoş geldin. Yorumun ve bakış açın her zaman beni mutlu ediyor. En güzel mutluluklar senin olsun. Umarım daha iyisindir. Estağfurullah ablacığım, hiç kimseye ders vermek gibi bir niyetim yok. Blog dünyası için bazı şeyler suistimal ediliyor görmezlikten geliniyor.

      Onun bir şeyler yazmak istiyorum. Umarım blog dünyasına bir katkım olur. Bu konu hakkında derinlemesine enine boyuna etik kuralları çerçevesinde yazmaya devam edeceğim :)
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Blog yazarlığına başlamadan önce internet sitelerinin ve blogların Google tarafından oluşturulmuş olduğunu düşünüyordum.Blog yazarlığına başladıktan sonra insanların bilgi, tecrübe ,yaşadıklarını anlatma veya kendini ifade etme yeteneklerinin internet dünyasına bıraktıkları olumlu-olumsuz özgürce aktarıldığı platformlar olarak görüyorum. Herkes aynı düşüncede veya aynı ilgi alanına sahip olmak zorunda değil. Zamanla yaşayarak öğreniyoruz ki bastırılma ,korkutma ,dışlama korkusuyla insanlar düşüncelerini ve yaşadıklarını yazamaz hale getiriliyor.Blog yazarları olarak birbirimize destek olmak çok güzel lakin Blogger dünyası oldukça bencil ve kendi çıkarları söz konusu olduğu zaman insani değerlerini kaybediyorlar.Dev gibi gözünüzde büyüttüğünüz bir blog ufacık kalıveriyor .Öte yandan sürekli yazan ,araştıran,sorgulayan,insanlara faydalı içerikler üreten ama popüler olmayan bir blogu keşfettiğimizde dev gibi büyüyor gözümüzde.Blog yazarlığının hakkını vermeliyiz diye düşünüyorum.Her zaman gülücükler saçan bir blog bana samimi gelmiyor.İnsanız mutlu olduğumuz zamanlar da oluyor düşünceli ve mutsuz olduğumuz zamanlarda yazılarına yansıtmışsa bu bloglar bana daha samimi geliyor.Her ne olursa olsun internet dünyasına çöp bilgiler vermek yerine bilgilendirici ,sorgulayıcı ,öğretici bilgileri vermeyi kendime amaç edinmiş biri olarak doğru bildiğim yolda ilerlemeye devam edeceğim.Blog yazdıkça ve okudukça farklı dünyalara yelken açıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazarlığa başladığımda ben de blogların google tarafından yapıldığı idi. Sanırım ilk blog yazarlığına ilk adım attığında herkes sizin söylediğiniz şeyleri düşünüyordur. Tabi ki, herkes aynı düşüncede olmak zorunda değil. Zamanla öğrendiklerimiz öğreneceklerimizin yanında hiç bir şey kalıyor.

      Bu seferde öğrendiklerimiz özgürce paylaşamıyoruz. Demiş olduğunuz tek tek her şeyi yaşıyoruz. Bu durumu bende çok yakında zaman içerisinde bir çok kişilerde yaşadım, gördüm. Kendi çıkarlarını ve bencilliklerini bir kılıf bulup onunla sunmak istiyorlar. Maalesef insani değerleri önem vermiyorlar. Bunu fark eden biri olduğu zaman nasıl küçüldüğünü fark ediyor. Yine de yapmaktan vazgeçmiyor. Sanırım yaptıkları her olayın, yazdıkları her yorumun ve ikili iletişime geçildiği zaman söylemlerinin farkına varılmıyor sanıyorlar.

      Blog dünyasında öğrenmek isten, sorgulayan, düşünen, bilgi sahibi olmak isteyen, yazmaktan başka bir isteği, arzusu olmayanların yeri yok sanırım. Aynı düşüncedeyim şimdiye kadar doğru bildiğim yoldan hiç dönmedim vazgeçmedim.

      Blog yazdıkça yol çok yol aldım hala daha almak için uğraşıyorum. Yorumunuz, ilginiz, bilginiz, yol gösterici olduğunuz için tebrik edip teşekkür ediyorum.
      Saygılarımla.

      Sil

Okumadan yazmaya çalıştım. Yazdıkça okumaya alıştım.

Hayatı engelsiz Renklerle aştım. Ben üzerime düşen görevi yapıyorum.

Peki siz hayatlarınızda farkındalık için neler yapıyorsunuz?