14 Ekim 2017 Cumartesi

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasını Neden Yazma İhtiyacı Hissettim

Sizler de söz ağacımızın panorama sayfası dalına bir söz vermek ister misiniz ?

Blog haritam takipçilerim, bir önceki yazımda söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder konusunda bir etkinlik düzenledim.

Bu yazımda o etkinliği neden düzeleme ihtiyacı hissettiğimi konusunu ele alıp söz ağacımızın ikinci etap yazısı ile devam etmek istiyorum. Evet söz ağacımızın panorama sayfasını neden yazma ihtiyacı hissettiğim hemen açıklayayım.

1. Konu biz olduğumuza göre Söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içeriğinde yazdığım dört maddeyi hayatımda ne kadar uy-gu-la-dı-ğı-mı yada ne kadarını tatbik edip e-de-me-di-ği-mi ve vermiş olduğum sözlerimin ne kadarını tutup tu-ta-ma-dı-ğı-mı görmek istediğim için konuyu biraz daha derinlemesine irdelemem gerektiğini hissettim. 

Zihnimdeki düşünceleri kategoriler halinde çözümleyip kaleme dökmenin uygun olabileceğini düşündüm ve şu konulara dikkat çekmek istedim.
  • Kendine yardım edemeyen bir başkasına yardım edebilir mi ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok. )
  • Kendinize yardım ettiğinize emin misiniz ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok. )
  • İnsanlar bir başkasına yardım ederken neden önce kendilerine yardım ederler ? ( Bencil ve çıkarcı oldukları için olabilir mi ? )
  • Var olanlarla ve var olacaklarla paylaşmaya, iletişim kurmaya ve bağ kurmaya ne kadar hazırlıklı olduğumuzun bilincinde miyiz ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok... )
  • Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfası beni temsil ediyor mu ? ( Evet, Hayır, Kısmen evet, Kısmen hayır. )
  • Ben engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfasına temsil ediyor muyum ? ( Evet, Hayır, Kısmen evet, Kısmen hayır. )
  • Hissettiğim düşüncelerimi yeşil yazı içine alıp belirtim. Sizlerde kendi hissettiklerinizi cevabı bu şekilde alabilirsiniz.
2. İlk blog sayfası açtığınızda sanırsınız ki blog dünyasında hiç bir sorun yok, her şey güllük gülistanlık, bütün blog kullanıcıları mutlu, huzurlu ve keyifli yazılar yazıyorlar.
  • Lakin işin iç yüzü bu kadar şeffaf ve güzel olmadığını zaman içerisinde görüyorsunuz. 
  • Nasıl mı ?
  • ( a ) Kendini bilmeden genel bilgisini güvenen... bir blog sayfası açıp para kazanmak hayalinde olanlar... blogger, blog yazarlığı veya blog kullanıcılığı ile tanıştıklarında kendilerini ifade edemeyenler...
  • Araştırmadan, sorgulamadan, mücadele etmeden, yorumlamadan, okumadan, işin zorluğunu ve vahametini gördükleri zaman bir  anda konuyu başka yere çekmeye veya çakış yolları aradıklarını ne yazık ki gözlemledim. ( Sizler de bunu gören ve duyanlardan mısınız ? Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok. )
  • ( b ) Bir blog sayfasının  yorum bölümleri ikili ve çoklu iletişim kurabileceğimiz, fikir alış verişinde bulunabileceğimiz, gerektiğinde saygı çerçevesinde tartışabileceğimiz, tavsiye, öneri, uyarı, katkı sağlayıp, yardımlarda bulunup, eleştiri ve öz eleştiri yapabileceğimiz, sorunlar karşısında çözüm yolları arayıp ortak payda da birleşip var olan sıkıntıları ortadan kaldırmak için çalışabileceğimiz yegane bir yer olarak hep gördüm.
  • Yazılarımı ve yorumlarımı da hep bu doğrultuda yazmaya dikkat edip, özen gösterdim.
  • Sanırım yanılmışım blog yazdıkça ve bloggerları takip ettikçe yorum bölümleri okurlar tarafından içi boş doldurulmaya bekleyen bir çuval gibi bir köşe de yalnızlığa bırakılırken bir yandan da süslü içi boş konu ile alakası olmayan yorumlar yapıldığını fark ettim.
  • Bu sorunları ve bu boşluğu önce kendi blog sayfamda ve daha sonra takip ettiğim blog kullanıcılarının sayfalarında fark ettiğimde hayretler içinde şaşkınlıktan kala kaldığım zamanlarında olduğunu söylemek istiyorum.
  • Tüm bu zorluklara rağmen ben her zaman inandığım doğruların yolunu takip edip, mücadeleme devam edeceğim.
  • Peki ya siz bunları sorun veya boşluk olarak değerlendiriyor musunuz ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok. )
3. Bir çok blog yazarı dostlarımızın blog sayfalarında ziyaretçi defteri, yorum kutusu, soru cevap sayfası, hakkımda sayfaları, blogger yardım veya yardım sayfaları adı altında açılan sayfaların bir anlam ve önem teşkil etmediğini gördüm.
  • Genelde bu sayfalara duyulan ilginin eksik veya yetersiz kaldığı değerlendirilmekte yada okurların neden gereken önemi ve değeri vermedikleri bilinse de yine de ben iki tarafı anlamaya çalıştım ve farklı bir etkinlik yapmaya karar verdim.
  • Sizlerde bu konuda ve başlattığımı etkinlik hakkında ne düşünüyorsunuz ? ( Eksik, yeterli, Önemli, Önemsiz. )
4. Aslında ben de çok blog dünyasında gezen, dolaşan, blog sayfalarına düzenli yorumlar yapan bir blog kullanıcısı olamadım.
  • Lakin bir blog sayfasına gittiğimde küçük çaplı da olsa bir gözlemleme yapmaya da ihmal etmem. ( Blog yazarının özgünlüğü, blog yazarının seçtiği konular, blog yazarının verdiği bilgilerin doğruluğu, blog yazarı ile iletişimimiz, blog sayfası v.b )
  • Eğer bir blog sayfasında hakkımda sayfası veya özel bir sayfa buluyor ise, düşüncelerimi paylaşmaktan çekinmem çünkü o blog sayfasını takip edip etmeyeceğimi en son bu şekilde kararımı veririm.
  • Peki ya siz, değerli blog okurları blog sayfalarını nasıl takip altına alıyorsunuz ?
5.  Benim blog sayfamda yer verdiğim söz ağacımızın panorama sayfası bu saydığım sayfalardan farklı olduğunu düşünüyorum.
  • Çünkü söz ağacımız sayfası ayrıca bir panorama değerini taşıdığını inanıyorum.
  • Geniş kitlelere ulaşmak, işbirliği yapmak, kararlarımızın kararlığını kontrol altına almak, benim değil bizim mantığını benimsemek, sözün ve yazının her daim eyleme dönüşeceği bir söz ağacımızın panorama sayfası yani kendi özümüzü gördüğümüz konum olacağını inanıyorum.
Not : Kendi adıma bu sorunları görmezden gelip, bu durumdan rahatsızlık duyduğumu, bir blog kullanıcısı olarak ifade etmeden geçmek istemedim ve kendi adıma böyle bir etkinlik düzenlemeye çalıştım.
  • Sizler de bu etkinliğe katılmak isterseniz söz ağacımızın panorama sayfası dalına bir söz de siz verebilirsiniz ?
  • O zaman ne bekliyorsunuz ?
  • Şimdi şuan bu satırları okurken, ilk aklınıza ne geliyorsa kendinize söz verin ve hemen söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder yorumlar bölümüne paylaşın.
  • Kendimize vermiş olduğunuz sözlerle kendimize ve yaşam felsefenize neler kattığımızı fark edin.
  • Ne dersiniz güzel olmaz mı ? Söz ağacımız yeşillensin... Gönlünüz şenlensin umudu ile...
  • Şahsıma ait sormak istediğiniz veya öğrenmek istediğiniz her hangi bir konu olur ise bir iş günü içerisinde açık ve net bir şekilde cevap vereceğimden hiç bir kimsenin kuşkusu olmasın.

Yola Devam ♿: Blog haritam takipçilerim,
bir önceki ve bir sonraki post yazılarımı takip ettiğiniz sürece
daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğinizi inanıyorum.
Tek işim blog yazmak ek işim iletişim kurmak...
Saygılarımla.


Söz ağacımızın panorama sayfası ile ilgili bir sonraki post yazılarımı aşağıya bıraktım.

4. Söz ağacımızın panorama sayfasının tümden tanımı
Bu içerik Engelsiz Renkler-Kişisel Web Yolculuğu tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

2 yorum:

  1. Herkes yazdıklarının okunmasını ve tanınmasını ister

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif hanım, öncelikle hoş geldiniz. Maalesef her istediğim her zaman olmuyor. Sanırım blog dünyasının büyük bir çoğunluğu sizin gibi düşünüyor.

      Benim anlatmak istediğim blog sayfamızın bizden neler istediği bilmemiz gerektiğini ve blog sayfamız ile ne kadar bütünleşe biliyoruz.

      Blog yazmak sonuç odaklı bir mecra değil diye düşünüyorum. Bilmiyorum belki de her zamanki gibi ben yanılıyor olabilirim.
      Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.