14 Temmuz 2017 Cuma

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasının Ana Fikri Nedir

Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfası ile devamlı istişare halindeyim.

B log haritam takipçilerim, hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Bu yazımda blog haritam kategorisinin konusu olan söz ağacımızın panorama sayfasının ana fikri nedir ? içerinin üçüncü etabını siz değerli okurlarıma aktarmaya çalışacağım.
1 ) Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfasını açmayı düşündüğüm günden beri devamlı blog sayfam ile istişare halindeyim.
2 ) Blog sayfam için neler yapabilirim, nasıl yapabilirim, kendim için neler yapabilirim, okuyucularıma neler verebilirim, geniş bir okuyucu kitlesine nasıl hitap edebilirim ve zaman zaman da okurlarımdan gelen tavsiye ve önerileri her daim dikkate alıp kendimin ve blog sayfamın işlevliğini artırmanın yollarını hassasiyetle önemsedim.
3 ) Bu süreçte sık sık blog yazılarımı ara vermek zorunda kalmış olsam da blog sayfam ile istişare etmeyi hiç bir zaman bırakmadım.
  • Blog sayfam ile devamlı tartıştım, konuştum, iş birliği yaptım, üzüldüm, kızdım ve keyifli sohbetler içinde bir 3 yıla yakın bir zaman diliminde gül gibi geçinip gittiğimizi düşünüyorum.
4 ) Bu 3 yıla yakın sürede bilgi donanımının yetersiz olmasından doğan sıkıntılar, hatalar, eksikler, yanılmalar ve başarısızlıklar ekseninde okuyucularının az ve yorumcuların özgün olması ile bu noktaya kadar geldiğimiz aşikar.
5 ) Blogger sosyal bir platform ve ben de bu platformda bir blog kullanıcısı olarak kendi çapımda yazı yazmaya çalıştığıma göre neden blog sayfamda kendime bir sosyal denek olarak gözlemlemiyorum diye düşündüm.
6 ) Sözün ve yazının hükmünü yitirdiği bir dönem de as olanın yaptığımız icraatlar ve eylemlerin herkes tarafından kabul gördüğü bir süreci an be an yaşamaya başladık.
7 ) Onun için " ben de bir başkası için değil " " önce kendim için bir şeyler yapmaya karar verdim. "
8 ) Sosyal bir denek olmak yaşamının şekillenmesinde ve biçimlenmesinde önemli bir yeri olacağını düşünmeye başladım.
  • Bu düşüncem doğrultusunda bundan sonraki yaşamım da önce kendi şahsıma hayrım, yardımlarım ve iyiliklerim dokunmadığı takdirde bir başkasına faydam olabileceğini ön göremiyorum.
  • Aslında burada anlatmak istediğim ana fikir kendine yardım edemeyen ( ye-te-me-yen ) bir insanın bir başkasına yardım edebilmesi mümkün müdür ? ( Bence değildir, Bence yeter, Hiç bir fikrim yok. )
  • Bence değildir dedim çünkü bir şeye veya bir nesneye yardım yapacağımız zaman önce zihin süzgecimizden o konu hakkında gerekli bilgi donanımımız var mı ? diye kontrol etmeliyiz.
  • Bu konuda ne kadar yol gösterebilirim, çıkarsız, beklentisiz, hesapsız, kitapsız olacağınıza kendinize ne kadar sıklıkla sorduğumuza tespit etmeliyiz.
  • Önce kendimize yardım edip sonra başkalarına yardım etmek için çabalanın daha sağlıklı olacağını belirtmek istiyorum.
9 ) Yardım ilişkimizdeki o ince çizgiyi de çok güzel ayarlamamız lazım yani kantarın topunuzu karışmadan yapmamız gerekir.
  • Kedimize yardım ettikten sonra kendimizle olan yardım ilişkimizi bitirip neye yardım yapacak isek ona odaklanmamız daha sağlıklı ve verimli olacağını inanıyorum.
  • Çünkü kendimizle yardım ilişkimizi gerektiği zaman da gerektiği yer de bitirmez isek, bu bencillikten ve çıkarcılıktan başka bir şey değildir.
10 ) Ben de yaşamımda ve blog sayfamda kendime ne kadar yardım ettiğimi görmek için sosyal bir konumda, sosyal bir denek olarak uygulaya çalışıp, sıcağı sıcağına gözlemleyip, bu süreci anı anına okurlarım ile paylaşmayı hedefliyorum.

Tavsiye Not : Sizlerde önce kendinize yardım etmek istiyorsanız kendi söz ağacınız panorama sayfası açıp, bir etkinlik başlatıp, yaşamanızı ve blog sayfalarınızı gözlemleme şansı elde edebilirsiniz.
  • Hatta engelsiz renkler kişisel web yolcuğunun söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder etkinliğine katılıp, sözlerinizi, uygulamalarınızı, gözlemlerinizi ve düşüncelerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz ?
  • Ne dersiniz kendine yardımı olmayan bir başkasına yardımı olabilir mi ? 
  • Benden söylemesi uygulaması sizden şunu da unutmayın tercihlerimiz, kararlarımız ve seçimlerimiz bugünü değil yarınlarımızın şekillenmesini sağlar.
Yola Devam ♿: Blog haritam takipçilerim,
bir önceki ve bir sonra ki post yazılarımı takip ettiğiniz sürece
daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğinizi inanıyorum.
Tek işim blog yazmak ek işim iletişim kurmak...
Saygılarımla..

Konu ile ilgili bir önceki yazılarımı okumanızı öneririm.
1. Söz ağacımızın panorama sayfasını kimi temsil eder.
2. Söz ağacımızın panorama sayfasını neden yazma ihtiyacı hissettim.
3. Söz ağacımız panorama sayfasının işlevini nasıl oluşturdum ?
4. Söz ağacımızın panorama sayfasına neden katılayım ?
5. Söz ağacımızın panorama sayfasının tümden tanımı

Bu içerik Engelsiz Renkler-Kişisel Web Yolculuğu tarafından hazırlanmıştır.
Abdullah Tığ
Abdullah Tığ

Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

1 yorum:


1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
Saygılarımla.