21 Ağustos 2017 Pazartesi

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasının Tümden Tanımı

Söz Ağacımızın Panorama Sayfası Kimi Temsil Eder

Blog haritam takipçilerim, Mukaddes kardeşimin ve Deryada Damla hanımın, söz ağacımızın panorama sayfasına neden katılayım post yazımın yorum bölümüne söz ağacımızın içeriğini tam anlamadıkları konusunda yorum yapmaları üzerine ben de söz ağacımızın amacımı anlatmak için bu post yazımı yazmak istedim.

İlk önce söz ağacımız ile ilgili yazdığım 5 tane konuyu tek tek okudum.
Her paylaşımımı tekrar tekrar okudukça eksiklerimi gördüm. Neredeyse bütün paylaşımları mı yeniden yazıyorum gibi heyecanlı ve keyifli zamanlar geçirdim.

Bu süreçte yeni maddeler ekledim, bazı paragrafları sildim. Yeni görseller ekledim. Haftalık duyuru panosunu gadgetini değiştirdim.

Blog sayfamdan çıkmak üzere iken söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içeriğine okumayan veya bilgisi olmayan okurlarım için söz ağacımıza yönlendirdiğim bir gadget ekledim.

Bu işlemleri yaptıktan sonra en son olarak da söz ağacımız ile ilgili yazdığım bütün post yazılarımı bu post yazımın altında toparlayıp tanımlamak istedim.

Bu şansı bana veren Mukaddes kardeşime ve Deryada Damla hanıma, sizlerin huzurunuzda şükranlarımı sunmak istiyorum. Söz ağacımızın panorama sayfasına göstermiş oldukları ilgi ve sevgilerinden dolayı çok teşekkür ederim. Daha fazla bekletmeden hemen düşüncelerimi aktarmaya çalışayım.

Söz Ağacımızın Panorama Sayfası Kimi Temsil Eder

Söz ağacımız bizi temsil eder. Söz ağacımızın amacı bir kişinin başkasını tanımladığı gibi kendisini de o ölçüde tanımlayabilmesi ile eş değer olmalıdır.

Onun için kişinin kendisini tanımlaması söz ağacımızın ilk amacıdır. Atalarımızın dediği gibi çuvaldızı kendine iğneye başkasına batır deyimi de buna küçük bir örnektir.

Ben de güçlü ve zayıf yönlerimi ne ölçüde yaşayabildiğimi görmek ve deneyimlemek istememden dolayı yaşam şeklimi belirlemeye amaçlıyorum.
  • Evet, hayatta var olduğuma göre ve benim varlığımın bir önemi bir gayesi olduğuna göre " başkalarının ne yaptığı değil " " benim ne yaptığımın veya yapamadığımın önemli olduğu bu yalancı dünyaya bir nefes ile geldik ve son bir nefes ile göçüp gideceğiz değil mi ? " o halde ilk önceliğimiz kendimize yardım etmeyi, kendimizi kendi elimizden tutmayı öğretmeyi amaçlamalıyız.
  • ( a ) Mesela var olanlarla veya var olacaklarla nasıl bir iletişim kurabiliyoruz ? ( Düzenli, Düzensiz, Belirli, Belirsiz )
  • ( b ) Kendimle ilişki kurduğum gibi, ailemle, blog sayfamla, doğayla ve toplumla da ilişki kurup iletişme geçebiliyor muyum ? ( Evet, Hayır, Kısmen evet, Kısmen hayır. )
  • Yani her alanda ve her konuda içimdeki iyiyi korumaya ve geliştirmeye çalışırken, bir yandan da geçmişte çektiğim acılardan tutunda, göremediğim, yaşayamadığım, yapamadığım veya yarım bıraktığım eylemlerin top yükününü kavrayıp, anılarımla yoğrulması, yüzleşmesi için bir kabul zemini hazırlayıp, kendimi kendi gözümüzden görmeyi bu etkinlik çerçevesinde görmek istedim.
  • Gerçekler ve acılar maalesef bir kitap okur gibi okunmuyor. İnsanı okumak, hayatı okumak, kendimizi okumanızla başlıyor. Kendine yabancılaşan, kendiyle savaşan bir kimse nasıl bir başkasına faydası olabilir ? ( Bence olamaz, Bence olur. )
Sizlerde kendinizi kendi gözünüzden görmek isterseniz ? söz ağacımız panorama sayfası kimi temsil eder post yazısından daha fazla bilgi alıp kendinize katkı sağlayabilirsiniz.

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasını Neden Yazma İhtiyacı Hissettim

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasını Neden Yazma İhtiyacı Hissettim

Söz ağacağımızın ikinci edap yazısında söz ağacımızın panorama sayfasını neden yazma ihtiyacı hissettiğimi sizlere hemen aktarayım.
  • Konu biz olduğumuza göre Söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içeriğinde yazdığım dört maddeyi hayatımda ne kadar uy-gu-la-dı-ğı-mı yada ne kadarını tatbik edip e-de-me-di-ği-mi ve vermiş olduğum sözlerimin ne kadarını tutup tu-ta-ma-dı-ğı-mı görmek istediğim için konuyu biraz daha derinlemesine irdelemem gerektiğini hissettim. 
Zihnimdeki düşünceleri kategoriler halinde çözümleyip kaleme dökmenin uygun olabileceğini düşündüm ve şu konulara dikkat çekmek istedim.
  • Kendine yardım edemeyen bir başkasına yardım edebilir mi ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok. )
  • Kendinize yardım ettiğinize emin misiniz ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok. )
  • İnsanlar bir başkasına yardım ederken neden önce kendilerine yardım ederler ? ( Bencil ve çıkarcı oldukları için olabilir mi ? )
  • Var olanlarla ve var olacaklarla paylaşmaya, iletişim kurmaya ve bağ kurmaya ne kadar hazırlıklı olduğumuzun bilincinde miyiz ? ( Evet, Hayır, Hiç bir fikrim yok... )
  • Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfası beni temsil ediyor mu ? ( Evet, Hayır, Kısmen evet, Kısmen hayır. )
  • Ben engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfasına temsil ediyor muyum ? ( Evet, Hayır, Kısmen evet, Kısmen hayır. )
  • Hissettiğim düşüncelerimi yeşil yazı içine alıp belirtim. Sizlerde kendi hissettiklerinizin cevabını bu şekilde alabilirsiniz.
Blog dünyası hakkındaki hissettiklerimi okumak isterseniz ? söz ağacımızın panorama sayfasını neden yazma ihtiyacı hissettiğim içeriğinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

 Söz Ağacımızın Panorama Sayfasının Ana Fikri Nedir ?

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasının Ana Fikri Nedir ?

Söz ağacımızın üçüncü etap içeriğinde yer alan söz ağacımızın panorama sayfasının ana fikri nedir konusunu şu şekilde tanımlamak istedim.
  • Kendine yardım edemeyen ( ye-te-me-yen ) bir insanın bir başkasına yardım edebilmesi mümkün müdür ? ( Bence değildir, Bence yeterli, Hiç bir fikrim yok. ) kısa ve öz bunu anlatmak istedim.
  • Sözün ve yazının hükmünü yitirdiği bir dönem de as olanın yaptığımız icraatlar ve eylemlerin herkes tarafından kabul gördüğü bir süreci an be an yaşamaya başladık.
  • Ben de sosyal bir denek olmak yaşamının şekillenmesinde ve biçimlenmesinde önemli bir yeri olacağını ön görmeye başladım.
  • Onun için bundan sonraki yaşamım da önce kendi şahsıma hayrım, yardımlarım ve iyiliklerim dokunmadığı takdirde bir başkasına faydam olabileceğini ön göremiyorum.
  • Bu süreçte yaşamımda ve blog sayfamda kendime ne kadar yardım ettiğimi görmek için sosyal bir konumda, sosyal bir denek olmayı kabul ettim. Bu süreci anı anına ve sıcağı sıcağına gözlemleyip okurlarım ile paylaşmayı hedefliyorum.
Sizlerde önce kendimize sonra başkalarına yardım etmenin daha sağlıklı olacağını düşünüyorsanız söz ağacımızın panorama sayfasının ana fikri nedir post yazısından daha fazla bilgi alabilirsiniz.


Söz Ağacımızın Panorama Sayfasını Nasıl Oluşturdum ?

Söz Ağacımızın Panorama Sayfasını Nasıl Oluşturdum ?

Söz ağacımızın dördüncü etap içeriğinde söz ağacımızın panorama sayfasını nasıl oluşturduğuma açıklık getirmek istedim. Tasarrufumda ki düşüncelerimi görseller ve eklentiler aracılığı ile birleştirip oluşturmaya çalıştım. Hemen kısa kısa aktarayım.

1. Söz ağacımda ilk önceliğim kendi içimdeki iç huzuru ve mutluluğu oluşturmak oldu. Etkinliğin ve paylaşmanın keyfini yazarken perçinlemek mutluluğuma mutluluk kattı.
Her salı okurlarıma ip uçları ile sesleneceğim.
    2. Blog sayfamın sağ üst köşesin de profil resmimin hemen altında söz ağacımızın haftalık duyuru panosunun eklentisini oluşturdum.


     Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğine rahatlıkla katılabilirsiniz.

    • Burada tıpkı yaşayan bir hayat gibi, duran yaşadıkça düşündüren, sorgulayan, empati kurduran, bilgi veren, kendime ait kelimelerin başlangıç noktasından ip uçları ile her salı okurlarına seslenen ben denizin bilgi panoramasından bilgiler almanız mümkün olacak.
    • Ayrıca söz ağacımızın haftalık duyuru panosunun içeriğinde söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder  başlığı bulunuyor. Bu yazıyı veya başlığı tıkladığınızda söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğine rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz.
      Söz ağacımızın yorumlayanı ve sözcüleri kimler puanlama sırasında yerinizi görebileceksiniz.

    3. Söz ağacımıza farklı bir şekilde katkı sağlamak isterseniz söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder post yazımın hemen altında smile oylama duygu seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.
    • Burada duygularınızı görsel olarak ifade edebilir, oyunuzu kullanabilir ve aynı zaman da sosyal ağ hesaplarımızdan paylaşabilirsiniz.
    Söz ağacımızın haftalık duyuru panosuna haftada bir gün salı günleri içerik eklemeyi hedefliyorum.
    4. Söz ağacımızın panorama sayfasında yapmış olduğunuz yorumların sayı değerini ana sayfada  görmeniz için söz ağacımızın yorumlayanı ve sözcüleri kimler eklentisi oluşturdum. Bu sayesinde her yorumunuz sayı değerini puanlama da görebileceksiniz.


     Söz ağacım okurlarım için söz ağacımıza yönlendirdiğim bir gadget ekledim.

    5. Engelsiz renkler blog sayfamdan çıkmak üzere iken bir kutucuk çıkıyor.

    • Bu kutucuğun amacı söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içeriğine daha okumayan veya bilgisi olmayan okurlarımın olabileceğini var sayarak söz ağacımız hakkında bilgi vermek amaçlı yönlendirdiğim bir eklenti oluşturdum.
    6. Söz ağacımızın haftalık duyuru panosuna şimdilik haftada bir olmak üzere salı günleri içerik eklemeyi hedefliyorum.
    7. Söz ağacımızın içerik konularını başlıca şu şekilde oluşturdum.
    • Söz ağacımızın haftalık duyuru panosunda ilk önceliğim ip uçları ile açıklayacağım söz ağacımız hakkındaki düşüncelerimden oluşacak.
    • Etkinlikler, sürprizler, duyurular, ve kendime ait sözlerimin kısa kısa tanıtımı olacak.
    • Yazılarımın ve yorumlarımın paylaşımını bol bol resimler ve videolar eşliğinde oluşturmaya özen göstereceğim.
    • Blog dünyasına en az 6 ay katkı sağladığına inandığım ve iletişim kurduğum bütün blog yazarı dostlarımızın ( blog sayfalarına, paylaşmış oldukları konularına ve okumuş olduğum kitaplarına ) hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.
    • Bu post yazımdan sonra söz ağacımızın panorama sayfasını her salı güncel tutup, düzenli ve planlı bir şekilde çalışıp, daha fazla vakit harcayıp, ilgi duyan bütün okurlarımla bütünleşip, ortak buluşma alanlarımızı belirleyip söz ağacımızın panorama sayfasının işlevliğini katkı sağlamak için mücadele edeceğim.
    Sizlerde söz ağacımızın panorama sayfasının işlevliğini katkı sağlamak isterseniz söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içeriğinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.


    Mümkün olmayanı mümkün kılmak için katılmalısınız.

    Söz Ağacımızın Panorama Sayfasına Neden Katılayım ?

    Söz ağacımızın beşinci etap içeriğinde söz ağacımızın panorama sayfasına neden katılayım ? bize ne katkısı olacak diye soran okurlarımın var ise, zihinlerinde soru işaretleri kalmaması için bu postumu yazmak istedim. Daha fazla uzatmadan hemen sadede geleyim.
    • Söz ağacımızın panorama sayfasına neden katılmalısınız mümkün olmayanı mümkün kılmak için katılmalısınız. Bir başka değişle bulunduğunuz noktadan yüreğinizin cesur, kararlı ve bilgeli attığını hissediyorsanız katılmalısınız.
    • Cesur olmak bulunduğunuz noktadan geçmişe anımsamak geleceğe hissetmekle başlar.
    • Geçmiş hayatınızda olmaz dediğiniz ne var ise veya geçmişte yarım bıraktığınıza inandığınız bir şeyler var ise, ( sözleriniz, duygularınız, eylemleriniz veya hayalleriniz ) kaldığınız yerden tekrar harekete geçip eyleme dönüştürme şansını elde edebileceğinize inanıyorsanız katılmalısınız.
    Not : Kendinize vermiş olduğunuz sözleri veya ertelemiş olduğunuz herhangi bir durumu veya olayı eyleme dönüştürmek isterseniz söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içeriğinin yorumlar bölümde paylaşabilirsiniz.

    Sonuç : Söz ağacımızın bütün paylaşımlarını okuduysanız hepsinde insanı yani bizim farklı iletişim yönlerimizi ele almaya çalıştım.

    Burada anlatmak istediğim olay özümüzü, kendimizi, ailemizi, çevremize, kültürümüze, doğamıza, canlı ve cansız varlıklara ve blog dünyasına ne kadar uzak kalarak yaşamaya başladığımızı farkında olup olmadığımızın herkesin kendisine sormasını istedim.

    Bir iletişim kurmaya çalışırken zamanımızı boş yere harcadığımızı ve yaşam şeklimizden doğan boşlukların giderek çoğaldığını ve o boşluklar içinde kendimize güvende ve mutlu hissettiğimizi ön görmeye başladığımız aktarmaya çalıştım.

    Gerçekten güvende ve mutlu olduklarına inan insanlara tebrik ederim. Zaten sözüm onlara değil. Sözüm iletişim kurduklarına inanan iletişim ham-mallarına...

    Kendisine, ailesine, çevresine doğaya vb. faydası olmayan bir insanın iletişim gücü olsa ne olur olmasa ne olur.

    Buraya kadar okuyan bütün okurlarıma teşekkür ederim. Kendime katkı sağlayacağını inandığım için böyle bir etkinlik yapmak istedim.

    Sizlerde kendinize katkı sağlayacağını inanıyorsanız kendi söz ağacınızı oluşturabilirsiniz. Sağlıklı, bilgeli ve hoş kalın. Bir sonraki paylaşımlarım da görüşmek üzere.
    • Şahsıma ait sormak istediğiniz veya öğrenmek istediğiniz her hangi bir konu olur ise bir iş günü içerisinde açık ve net bir şekilde cevap vereceğimden hiç bir kimsenin kuşkusu olmasın.
    Yola Devam : ♿ Blog haritam takipçilerim,
    bir önceki ve bir sonra ki post yazılarımı takip ettiğiniz sürece
    daha fazla bir bilgiye sahip olabileceğinizi inanıyorum.
    Tek işim blog yazmak ek işim iletişim kurmak...
    Saygılarımla.
    Bu içerik Engelsiz Renkler-Kişisel Web Yolculuğu tarafından hazırlanmıştır.
    Abdullah Tığ
    Abdullah Tığ

    Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum.

    4 yorum:

    1. Sevgili Abdullah kardeşim, benim hiçbir katkım yok söz ağacında. Keşke olabilseydim. Yine de güzel düşüncelerin, içtenliğin ve samimiyetin için teşekkür ederim. Fikir senin, renkli ağaçları sözlerle bütünleştirme yolunda gösterdiğin çabalar senin. Sadece izahat anlamında ufak sıkıntılar vardı onlarda düzelmiş. Hem sen teknoloji konusunda benden çok daha iyisin. Yaptığın katkıların neticesi oluşturduğun yazın ve açıklamaların, emeğine değmiş. Umarım, güzel paylaşımlarda bulunursun, bulunuruz.

      Bu arada eleştirileri bu kadar olumlu olarak algılaman ve bunları insancıl yönde değerlendirmen ayrıca çok hoşuma gitti. İyi niyetli yaklaşımın için teşekkür ederim. Sen benim kardeşim yaşındasın, bunu tüm içtenliğimle söylüyorum, sıkıntın olmasa da yanındayım. Her şeyin gönlünce olması dileklerimle, sevgi ve selamlar.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Değerli Mukaddes ablam, yorumlarınız ve düşünceleriniz benim için en büyük katkıdır. Söz ağacımız çerçevesinde böyle bir etkinlik yapmak istedim. İzahat yönünde ufak sıkıntıları açmam yönünde gerek sizin gerekse Deryada Damla hanımın, uyarıları sayesinde daha güzel bir etkinlik yaptığıma inanıyorum. Teknoloji konusunda çok iyi olmasam da blog hakkında devamlı araştırmalar ve çalışmalar yapıp bu doğrultuda yazılar yazmaya çalışıyorum.
        Aslında burada kimin daha iyi olduğu önemli değil diye düşünüyorum. Blog dünyasında herkesin kendine göre bir amacı var. Eksiklerimiz, kusurlarımız, hatalarımız olabilir. Sizin farklı gördüğünüzü ben farklı görebilirim veya sizin fark ettiğiniz şeyleri ben fark edemem. Bir fikri, bir uyarıyı veya bir öz eleştiriye dikkate almıyorsam bu benim en büyük hatam olur. Ben herşey doğru bilir veya benim her yaptığım şey doğrudur mantığından uzak blog sayfamı oluşturdum. Bu yönde de hem yazılarımı hem de yorumlarımı bu anlayış çevrevesinde yapmaya özen ve dikkat ediyorum. Sonuç olarak salt doğru bir tane ben de fayda sağlamak istiyorsam herkesin yorumuna, önerilerine saygı duymak zorundayım. Çünkü eleştiriler bizi daima doğru şeyler yapmamız yönünde hareket etmemize sağlar. Sizin bu yapmış olduğunuz yorum benim için milyonlarca yoruma ve yazıya bedel asıl açık yüreklilikle bunları söylediğiniz için ben teşekkür ederim. Yaş olarak büyük olduğunuz bilmiyordum. Onun için hep kardeş olarak hitap ettim kusura bakmayın. Bu içten yorumunuza ancak şükranlarımı iletebilirim ve yanımda olma istediğinize her daim hissedeceğime belirtmek isterim. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Sevgilerimi, saygılarımı, hürmetlerimi sunarım. Mukadder ablam, nice güzel paylaşımlarda beraber olmak üzere.
        Saygılarımla.

        Sil
    2. ne ilginç bişi düşünmüşsün yaaa.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu blog sayfamda söz ağacımızın etkinlik sayfasını düzenlemiş olmaktan gayet mutlu ve huzurluyum. Özellikle şahsıma büyük katkıları olduğuna canı gönülden söyleyebilirim. İlginç olması kadar yaşam şeklimizin düzeni gelişmesi ve değişmesi için de bir o kadar da önemli olduğunu söylemek istiyorum. Tabi ilginç olması da herkes için ilgi göreceği anlamına da gelmiyordu. Artık nasip kısmet ben mümkün oldukça her salı günleri söz ağacımızın etkinliğine düzenlemeye devam edeceğim. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkür ederim.
        Saygılarımla.

        Sil


    1. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğunun kuruş amacı iletişimi yazarak, konuşarak ve deneyimlerimizin birimi sonucunda doğru bilinen yanlışlıkları hep beraber görmemize sağlamasıdır.
    2. Söz ağacımızın panorama sayfası etkinliğinin kuruşu amacı ise kendinize vereceğiniz bir söz, paylaşacağınız bir konu, yapacağınız bir öz eleştiri, kendinize neler kattığınıza bildirir.
    3. Sevdiğiniz veya sevmediğiniz her konuya dilediğiniz ölçüde öz eleştiri yapma hakkınızın var olduğunu sakın unutmayın !
    a. Kendi özgün yorumunuz sizinle iletişim kurmamızı sağlar.
    b. Rica ediyorum yorum bölümüne veya özelden ben size takibime aldım size de blog sayfama beklerim demenize gerek yok !
    c. Karşılıklı yorum yapalım, takip edelim hem gelişimimizi hem de büyümemizi katkı sağlayalım demenize gerek yok ! Tanımak, iletişim kurmak ve okuma isteği olanlar zaten gereğini yapar.
    d. Demem o ki ilk önceliği blog sayfası olanlara, takip etmek için takip edenlere, yorum yapmak için yorum yapmaya arzulayan veya başka bir düşüncesi olan kişilerle mümkün oldukça iletişime geçmiyorum.
    e. Böyle düşüncesi olanlara saygı duyuyorum ! Kendi adıma kusura bakmayın diyorum ! Belkide blog dünyasında böylelerine ihtiyaç vardır onu bilemiyorum ! Herkese blog yaşamında başarılar diliyorum.
    Saygılarımla.